صعود ۴۱۵۵ واحدی شاخص کل

صعود ۴۱۵۵ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرگزاری مهر شاخص کل بورس با ۴۱۵۵ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم با ۲۷۷۲ واحد افزایش رقم ۴۰۵ هزار و ۲۵۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۷۳ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال انجام شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروز ۱۰ واحد افزایش یافت و رقم ۱۸ هزار و ۷۶۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۱۶۶ هزار معامله انجام شد که ۹۹ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

سرمایه گذاری صباتامین، سنگ اهن گهرزمین و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی و در مقابل تولید نیروی برق دماوند، تولید برق عسلویه مپنا، فراورده‌های غذایی و قند چهارمحل و پویا زرکان آق دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳.۵۸۵ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳,۰۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

منبع : مهر