ضرورت برخورد با گرانفروشی/ نابسمانی‌های بازار خاتمه یابد

ضرورت برخورد با گرانفروشی/ نابسمانی‌های بازار خاتمه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ درباره ارتش و نام گذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش در تاریخ جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر آخرین تجهیزات دفاعی و نظامی محبوب مردم است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نیروهای ارتش در حقیقت لباس عزت و شرف بر تن دارند، افزود: عده‌ای ناآگاه در ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی سر ناسازگاری با ارتش کرده و در پی حذف آن بودند.

ارتش مایه عزت و افتخار کشور است

آل هاشم همچنین با اشاره به اینکه شناخت امام راحل از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب باعث شد ارتش خود را فدایی ملت بداند، ادامه داد: مردم شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین انداز کردند چراکه ارتش مایه عزت و افتخار کشور بوده و هست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نخستین شهید ترور تاریخ انقلاب اسلامی امیر سپهبد قرنی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: همین موضوع حقانیت ارتش را نشان می‌دهد.

آل هاشم با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های ارتش در همه دوران‌ها به ویژه دفاع مقدس، گفت: ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که شایسته این حمایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است تا جایی که مقام رهبری این ارتش را ارتش حزب الله و شجره طیبه نامگذاری کردند.

رمز پیروزی نیروهای مسلح وحدت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی نیروهای مسلح وحدت است، افزود: امروز به حضور نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در تمام عرصه‌ها در کنار هم افتخار می‌کنیم.

وی سپس با اشاره به ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد به خصوص فساد اقتصادی است.

آل هاشم همچنین سو استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی را یکی از زمینه‌های فساد اقتصادی دانست.

وی افزود: روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری تا به حال مطلوب نبوده است و مصلحت کشور ایجاب می‌کند که اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی اجرا شود.

ضرورت توجه به رونق تولید و اشتغال زایی

وی با بیان اینکه بی توجهی به اهلیت افراد، امکان سو استفاده را به برخی سود جویان خواهد داد، گفت: برخی‌ها کارخانه‌ای را خریداری و به بهانه‌های مختلف کارخانه را تعطیل و کارگران را بیکار و صاحب زمین‌های میلیاردی کارخانه و عوامل آن می‌شوند.

آل هاشم بر ضرورت توجه به رونق تولید و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: با واگذاری کارخانه‌ها به افراد دارای صلاحیت زمینه رونق تولید و جهش تولید و اشتغال زایی فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت برخورد با گرانفروشان تاکید کرد و گفت: باید نابسمانی‌های بازار پایان پذیرد و قیمت‌ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه دست‌های برای تضعیف نظام و دولت در کار است، افزود: پشت پرده گرانی‌های اخیر بررسی و دلایل آن شناسایی و اعلام شود.

منبع : مهر