ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های ناآگاه»

ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های ناآگاه»

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ فوت مرحومه «مهسا امینی» در اواخر شهریورماه سال جاری سبب شکل‌گیری موجی از ابراز محبت و مودت از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد و در عین حال این مطالبه را به‌وجود آورد که دستگاه‌های متولی در خصوص ابهامات موجود در خصوص فوت خانم مهسا امینی پاسخگو باشند.

شکل‌گیری این مطالبه به‌حق، با پاسخ مثبت حاکمیت مواجه شد؛ تا جایی که رؤسای قوا هر یک در حوزه و حیطه مسئولیت خود پای در میدان عمل گذاشتند و اقداماتی در تعامل دستگاه‌ها با یک دیگر برای پاسخ دادن به ابهامات موجود در افکار عمومی انجام شد.

ضریب دادن به سناریوی دروغین و پوشالی «قتل مهسا امینی» از سوی «سلبریتی‌های مبتذل»

به‌موازات پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت کشور، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، رسانه‌های لندن‌نشین و برخی از کاربران معلوم‌الحال شبکه‌های اجتماعی از جمله «سلبریتی‌های مبتذل» که از هر فرصتی برای بقای نام رنگ و رو رفته خود استفاده می‌کنند، بار دیگر دهان به ناحق گشوده و به موازات دشمنان قسم خورده این مرز و بوم سناریوی دروغین و پوشالی «قتل مهسا امینی» را دنبال کردند.

«تکلیف بما لا یطاق» برای نوجوانان از خارج از گود

نکته قابل تأمل در فقره ماجرای اخیر این است که بسیاری از سلبریتی‌های مبتذل که با جریحه‌دار کردن افکار عمومی، نوجوانان و جوانان را به ایجاد آشوب و اغتشاش تشویق کردند و برای نوجوانانی که احساسات آن‌ها بر افکارشان غلبه دارد، «تکلیف بما لا یطاق» تعریف می‌کنند، در خارج از کشور به‌سر می‌برند و همین امر خود نیت شوم آن‌ها را آشکار می‌سازد.

سناریوسازی‌های پی در پی از سوی ضدانقلاب

توجه و تدقیق در اخبار رسانه‌های معاند و محتوای منتشره در برخی از حساب‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی حکایت از آن دارد که ضدانقلاب صرفاً به سناریوی «قتل مهسا امینی» بسنده نکرده و با سناریوسازی‌های پی در پی سعی دارد که به ظن خود افکار عمومی را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدبین کند.

تکذیب سناریوی «سقوط اشنویه» و هجوم به زندان

از جمله این روایت‌سازی‌ها ناظر بر تصرف شهر اشنویه توسط اغتشاشگران و هجوم به زندان این شهر بود؛ در همین رابطه پیگیری‌های مرکز رسانه قوه قضائیه از دادگستری آذربایجان غربی نشان داد، در روزهای اخیر اغتشاشگران به ۳ پایگاه بسیج در شهر اشنویه حمله کرده‌اند که در پی این اقدامات ضد امنیتی چندین نفر دستگیر شده‌اند و کنترل شهر به صورت کامل با نیروهای انتظامی بوده و شرایط کاملاً عادی است.

همچنین ادعای دیگری با عنوان هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان در فضای مجازی منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر عاری از صحت است و در حال حاضر شهرستان اشنویه و زندان مرکزی این شهرستان در امنیت کامل به سر می‌برند.

طرح سناریوی جا به جایی مأموران انتظامی و امنیتی با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی برای توجیه حمله با کوکتل مولوتوف

یکی دیگر از روایت‌هایی که به محل اتکا و توجیه رسانه‌های معاند و ضدانقلاب برای هجوم به خودروهای آتش‌نشانی قرار گرفت، ناظر بر استفاده نیروهای امنیتی و انتظامی از خودروهای آتش‌نشانی بود تا جایی که اخیراً در چند مورد از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اغتشاشگران ضمن ضرب و جرح آتش‌نشانان اقدام به آتش زدن خودروی آتش‌نشانی با استفاده از کوکتل مولوتوف می‌کنند.

این در حالی است که حتی در «حقوق بین‌الملل بشردوستانه» یا «حقوق بشردوستانهٔ بین‌المللی»، نیروهای امدادی دارای صیانت هستند؛ به‌عبارت دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان غرب‌نشین که داعیه حقوق بشر دارند، اقدام به انتشار فیلم‌های هجوم اغتشاشگران به خودروهای آتش‌نشانی و امدادی با این توجیه که حامل نیروهای انتظامی و امنیتی هستند، می‌کنند و به نوعی سایر اغتشاشگران را تشویق به انجام این اقدام می‌کنند.

ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های خائن»

ایراد آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی طی ناآرامی‌های روزهای اخیر

در همین راستا؛ جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر از ایراد آسیب به ۲۵ خودروی آتش‌نشانی طی ناآرامی‌های روزهای اخیر خبر داد و افزود: متأسفانه طی ناآرامی‌های روزهای اخیر یک خودروی سازمان آتش‌نشانی تهران به‌طور کامل آتش زده شد و از بین رفت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با تکذیب ادعای جا به جایی نیروهای امنیتی و انتظامی با استفاده از خودروهای آتش‌نشانی، گفت: تمامی خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم است و این ادعاها هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد.

مصدومیت چهار نفر از آتش‌نشانان در اغتشاشات روزهای اخیر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز از مصدومیت چهار نفر از آتش‌نشانان در اغتشاشات روزهای اخیر خبر داد و گفت: در جریان اغتشاشات روزهای اخیر ۱۵ میلیارد خسارت به تجهیزات این سازمان وارد شد.

ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های خائن»

طرح سناریوی عجیب استفاده نیروهای امنیتی از کیف کج از سوی ورزشکار سابق و اپوزیسیون فعلی

اخیراً حساب کاربری یکی از ورزشکاران سابق و اپوزیسیون فعلی که نام‌دار بودن خود را مدیون پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است، با انتشار مطلبی در توئیتر خود مدعی شده که نیروهای امنیتی لباس شخصی از کیف کج استفاده می‌کنند و بر همین اساس مقدمات حمله و ضرب و جرح هر آن کس که در خیابان با کیف کج حضور دارد توسط اغتشاشگران را فراهم آورده و بر همین اساس می‌تواند برای طرح‌کننده این فرضیه بی‌پایه مسئولیت حقوقی به‌همراه داشته باشد.

ضریب دادن به ادعاهای پوشالی ضدانقلاب از سوی «سلبریتی‌های خائن»

دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد قانونی با «منابع ترویج دروغ و شایعه»

باید توجه داشت که طرح هر ادعا و سناریویی در فضای مجازی دارای تبعات و پیامدهای نامطلوبی در کف خیابان خواهد بود. در همین راستا، رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضائی با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آن‌ها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسئولان قضائی ذیربط در سراسر کشور دستور داد، در مورد برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیرد.

رئیس عدلیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سواستفاده از موقعیت به وجود آمده بخشی از جامعه را که بر اساس شنیدن برخی از اخبار غیر دقیق، دارای سوال و مطالبه می‌باشند را مساله دار و دارای شبهه کند.

اخبار و اطلاعات واصل شده از گوشه و کنار کشور حکایت از پایان فتنه اخیر به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی دارد؛ اما نکته‌ای که دستگاه‌های نظارتی و مسئول از جمله قوه قضائیه نباید از آن غافل شوند، عملیاتی کردن محور مورد تاکید رئیس قوه قضائیه، یعنی برخورد قانونی با «منابع ترویج دروغ و شایعه» است تا در حوادث مشابه شاهد ضریب دادن از سوی اشخاص معلوم‌الحال به‌ویژه «سلبریتی‌های مبتذل» به سناریوسازی‌های دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نباشیم.

منبع : مهر