طرفداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند

طرفداران جدایی تایوان حق ورود به چین را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر رسیدگی به امور تایوان دولت پکن، اعلام کرد که از این پس تحریم هایی انظباطی علیه حامیان جدایی طبلی تایوان اعمال خواهد شد و به این ترتیب، این افراد و خانواده هایشان از ورود به سرزمین اصلی چین و همچنین هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

گفته می شود که این دفتر، بر اساس نحوه پاسخگویی به یک پرسشنامه، لیستی از افرادی که به شدت تمایلات جدایی طلبانه نسبت به تایوان دارند؛ تهیه کرده است.

تایوان طبق اصل چین واحد بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن است حال آنکه آمریکا در سودای مهار قدرت یابی چین در قرن ۲۱، به دنبال تحریک جریان های جدایی طلب این منطقه است و در این مسیر، از حمایت شرکای اروپایی نیز برخوردار می شود.

تایوان روز چهارشنبه از دیدار اولین هیئت پارلمان اروپا از این جزیره، استقبال و این سفر را در راستای روابط مستحکم تر با اروپا، پراهمیت تلقی کرد.

هیئت مذکور به سرپرستی «رافائل گلاکسمن» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا باین سفر سه روزه به تایوان را انجام داد تا درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان گفتگو کند.

پیشتر وزارت خارجه چین در بیانیه ای به لیتوانی و مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولا برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می‌شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می‌رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

منبع : مهر