عدم قطع گاز در بخش خانگی نیازمند همکاری مردم است

عدم قطع گاز در بخش خانگی نیازمند همکاری مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت گفت: از فردا در استان‌های شمال و شمال شرق کاهش دمای شدیدی را خواهیم داشت و تا منهای ۱۵ درجه گزارش شده که ماندگاری این کاهش دما و سرما کار را کمی دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: تا به امروز همکاران ما در وزارت نفت و شرکت ملی گاز با آماده باشی که در سکو ها و تولید و میادین در بخش‌های بالادستی و پایین دست پالایشگاه‌ها و خطوط انقال پایدار است ولی با وجود روند مصرفی که وجود دارد بیش از ۶۳۰ میلیون متر مکعب رسیدیم که روند رو به رشدی را طی کردیم که ممکن است در روزهای سر به ۶۵۰ میلیون متر مکعب نیز برسد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در هیچ کجای دنیا و هیچ کشوری مصرف بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده رقم بخورد. ما معتقدیم که یک رقم عظیمی از این ۶۳۰ میلیون متر مکعب اسراف می‌شود، از همه هموطنان خواهشمندیم که ما را یاری کرده تا ما بتوانیم این نعمت الهی یعنی گاز را به دست تمامی هموطنانمان برسانیم.

اوجی خاطر نشان کرد: مصرف بهینه بسیار راحت است و با چک کردن دمای محیط کار و منزل و قرار دادن آن بر روی ۲۲ درجه سانتی گراد و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی اضافی، استفاده از پرده زخیم و پوشیدن لباس گرم می‌تواند ۳۰ درصد در کاهش مصرف گاز مصرف واقع شود.

وی در خاتمه اضافه کرد: خط قرمز ما به دستور دکتر رئیسی، رئیس جمهور محترم بخش خانگی است و به هیچ وجه دچار قطعی نمی‌شود و از بخش‌های دولتی شروع کرده‌ایم و سازمان‌های اداری در هربخش مصرف غیر متعارف است اخطار دریافت می‌کنند و در صورت عدم رعایت گاز را قطع می‌کنیم با تدابیر ما و همکاری مردم هیچ قطعی گاز نخواهیم داشت.