عرضه ۶ میلیارد دلاری در مرکز مبادله ایران فقط در ۲ ماه

عرضه ۶ میلیارد دلاری در مرکز مبادله ایران فقط در ۲ ماه

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود توکلی؛ معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلای ایران از عرضه بیش از ۶ میلیارد دلاری ارز در مرکز مبادله ایران در دوماه گذشته خبر داد و گفت: نرخ صادراتی شرکت‌های تولیدی با گشایش مرکز مبادله ایران و با تغییر رویکردی که در سامانه نیما شکل گرفت، اصلاح شد.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد ارز متعلق به خودش را با نرخ ارزان‌تر در اختیار واردات کالاهای اساسی قرار می‌دهد تا معیشت مردم دچار مشکل نشود و کالاهای اساسی تغییر قیمت آنچنانی نداشته باشد. برای آن بخش از ارزی که توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود هم اصلاح قیمتی در نظر گرفت.

توکلی با اشاره به میزان عرضه ارز توسط شرکت‌های صادراتی از ابتدای تأسیس مرکز مبادله ایران گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار عرضه ارز شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو یعنی فولادی‌ها بوده است. ضمن اینکه بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار نیز از سوی شرکت‌های پتروشیمی عرضه شد.

معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلای ایران با تاکید براینکه ارزهای عرضه شده این دو گروه کاملاً در دسترس است؛ اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار هم از سوی دیگر شرکت‌های صادراتی عرضه شد. مجموع این رقم در دوماه، رقم بسیار خوبی است که در واقع اصلاح قیمتی دلیلی برای افزایش عرضه شد.