عقب نشینی فروشندگان خودرو/ صدور فاکتور توسط خودروسازان همچنان کّند است

عقب نشینی فروشندگان خودرو/ صدور فاکتور توسط خودروسازان همچنان کّند است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هفته های اخیر تاثیر روانی افزایش نرخ ارز بر بازار خودرو باعث شد تا فروشندگان به نوعی عقب نشینی کرده و چندان راغب به فروش نباشند البته به اعتقاد فعالان بازار نبود تقاضا از سوی خریداران حتی موجب شده تا شاهد رکود در بازار هم باشیم.

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروتهران نیز معتقد است یکی از مشکلات اساسی بازار خوردو روند کل صدور فاکتورهاست باید از خودروسازان پرسید در این مدت چه مقدار خودرو فاکتور شده است.

آمار نشان می دهد تعداد خودروهای فاکتور شده متناسب با میزان تقاضا نبوده و نسبت به تقاضای بازار بسیار کمتر است. طبیعی است همین موضوع تاثیرات خود را بر روند سعودی قیمت ها در بازار خودرو بگذارد.

در حال حاضر روند سعودی قیمت ها در بازار خودرو متوقف شده و به نوعی در انواع محصولات ما شاهد ثبات قیمت هستیم. اما باید این نکته را توجه کرد که قیمت های فعلی انواع خودروهای داخلی نسبت به ماه گذشته شاهد افزایش قیمت بوده است.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو کوئیک آر با قیمت ۲۲۹ میلیون تومان و کوئیک معمولی با قیمت ۲۲۲ میلیون تومان فروخته می شود. همچنین تیبا صندوقدار با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان و تیبا دو ۲۲۰ میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.

علاوه بر این، ساینا با قیمت ۲۲۵ میلیون تومان، سمند ال ایکس با موتور ای اف سون با قیمت ۳۶۴ میلیون تومان، پژو پارس با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان، تارا دنده ای ۴۴۵ میلیون تومان، دنا معمولی ۴۲۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتومات ۵۷۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده ای ۴۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۳۳۷ میلیون تومان، رانا پلاس با قیمت ۳۴۲ میلیون تومان فروخته می شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم