غربی ها به زودی بر سر کوزوو ما را تحت فشار قرار می دهند

غربی ها به زودی بر سر کوزوو ما را تحت فشار قرار می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رئیس جمهور صربستان می‌گوید برای پذیرش استقلال کوزوو تحت فشار قرار خواهد گرفت.

«الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان در میانه تشدید تنش‌ها میان بلگراد و پریتشیا، پیش بینی کرد که به زودی نمایندگان بلندپایه از کشورهای مختلف به صربستان بیایند تا بر بلگراد در مورد موضوع استقلال کوزوو و متوهیا فشار بیاورند.

رئیس جمهور صربستان در ادامه پیش بینی خود افزود: من انتظار دارم که غول‌های جهان در نیمه اول ماه ژانویه نزد من بیایند تا به من یاد دهند که چگونه توافقی که آنها دوست دارند، را صورت دهم. این کار همیشه برای من تهوع آور است، با این حال به خوبی با آنها ملاقات خواهم کرد و وانمود می‌کنم که حس بسیار خوبی دارم.

ووچیچ در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما در برهه زمانی دشواری در مورد مسئله کوزوو و متوهیا قرار داریم، اما ما مبارزه خواهیم کرد. من این را به مردم خود در کوزوو و متوهیا قول دادم.

پیش از این، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولز» صدراعظم آلمان، در نامه‌ای مشترک به رئیس‌جمهور صربستان، از وی خواستند تا تصمیمات سختی در مورد مسئله کوزوو و متوهیا را اتخاذ کند.

در میانه تنش‌های اخیر، صربستان تلاش برای بی ثبات کردن همسایه خود را رد و اعلام کرده که تنها خواستار محافظت از اقلیت صرب‌های ساکن کوزوو است. حدود ۵۰ هزار صرب در بخش شمالی کوزوو ساکن بوده و از به رسمیت شناختن دولت پریشتینا خودداری کرده و بلگراد را پایتخت خود می‌دانند.