فتوتی: ازبکستان را می شناسیم/ قراگوزلو: کار سختی پیش رو داریم

فتوتی: ازبکستان را می شناسیم/ قراگوزلو: کار سختی پیش رو داریم

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ تا ۱۹ مردادماه با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد و تیم ایران به واسطه کسب عنوان قهرمانی قاره آسیا برای نخستین بار در یک رشته تیمی زنان و در این رده سنی جواز حضور در این رویداد را کسب کرده است.

هندبالیست های ایران در این مسابقات با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی هم گروه است. هندبالیست های نوجوان ایران بامداد پنجشنبه ششم مردادماه تهران را به مقصد مقدونیه برای حضور در این رقابت ها ترک کرد.

زهرا فتوتی بازیکن گوش چپ تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه سومین اردوی متصل به اعزام مان بسیار خوب و مفید بود، گفت: دو بازی تدارکاتی با تیم های بزرگسالان و اتریسا داشتیم تا برای مسابقات جهانی آماده تر شویم.

وی افزود: این اولین تجربه حضورمان در مسابقه جهانی است و امیدوارم بهترین عملکردمان را در زمین ارائه دهیم و مایه سرافرازی هندبال زنان باشیم.

فتوتی: ازبکستان را می شناسیم/ قراگوزلو: کار سختی پیش رو داریم

هندبالیست نوجوان تیم ملی خاطرنشان کرد: در دور مقدماتی با تیم های سنگال، ازبکستان و مقدونیه هم گروه هستیم. خوشبختانه از تیم ازبکستان شناخت کافی داریم و امیدواریم با زدن این تیم و تیم های هم گروهمان به دور بعد صعود کنیم.

فتوتی بیان داشت: ما انگیزه زیادی برای حضور در مسابقات داریم. متاسفانه شناخت تیم ها در رده نوجوانان از هم دیگر کم است اما مطمئنا در آینده تجربه حضورمان در همین میدان های رقابتی می تواند به نسل جدید هندبال کمک کند. امیدوارم حضورمان در این رقابتها برای هندبال اثرگذار باشد .

وی در پایان گفت: ما برای پیشرفت بیشتر در این رشته ورزشی در بخش هندبال زنان به امکانات بیشتری نیاز داریم که قطعا فراهم کردن انها میتواند به توسعه هندبال کمک بسزایی کند.

سنگربان تیم ملی: میدان جهانی بزرگ است

هانیه قراگوزلو دروازه بان تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان با بیان اینکه ۹ سال است در این رشته فعالیت می کند، خاطر نشان کرد: من مدتی است همراه با تیم دسته یک شیشه قزوین در رقابت های لیگ دسته یک حاضر هستم و توانستم با این تیم با کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را به دست آورم.

وی افزود : متاسفانه در رقابت های آسیایی نبودم و در اردوی آخر خط خوردم و همین مسئله باعث شد تا به شدت تمرین کنم و جایگاهی را که می خواهم را به دست آورم .

فتوتی: ازبکستان را می شناسیم/ قراگوزلو: کار سختی پیش رو داریم

سنگر بان تیم ملی نوجوانان ایران خاطر نشان کرد امیدوارم بهترین عملکرد خودم را در میدان نشان دهم کار سختی است و میدان هم میدان بزرگی است. مطمئنا تداوم حضورمان در چنین رویداد هایی می تواند تجربه ما را افزایش دهد. قطعا اگر روزی مربی شویم می توانیم از تجربیات تک تک این میادین برای تربیت نسل آینده استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد : جا دارد از مربی ام که به من انگیزه زیادی داد تا بتوانم در شرایط سخت تمریناتم را دوباره از سر بگیرم تشکر کنم.

منبع : مهر