فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی‌پوش ایران را تکذیب کرد

فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی‌پوش ایران را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، از برگزاری رقابت های تنیس روی میز قهرمانی جهان در هیوستون آمریکا چند هفته می گذرد اما به نظر می رسد پرونده این رقابت ها برای ایران به تازگی و با پاسخی که از فدراسیون جهانی در رابطه با استعلام خود دریافت کرده، بسته شده است.

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی جهان طی روزهای ۲ تا ۸ آذرماه در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل برگزار شد. این دوره رقابت ها کاملا متفاوت نسبت به ادوار گذشته برگزار شد طوریکه تعداد بازیکنان شرکت کننده به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده بود. دلیل این موضوع هم این بود که رنکینگ جهانی و وضعیت قاره ای پینگ پنگ بازان تعیین کننده حضور آنها در مسابقات و حتی قرار گرفتن نام شان در فهرست بازیکنان حاضر در هر بخش بود.

بر همین اساس تیم ملی تنیس روی میز با ترکیبی متشکل از نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی مجوز حضور در مسابقات آمریکا را به دست آورد و در بخش بانوان هم سهمیه ای نگرفت. همچنین از میان این بازیکنان تنها نام نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی برای شرکت در دیدارهای انفرادی به فدراسیون جهانی اعلام شد و نیما عالمیان هم در بخش دوبل همراه با برادرش شرکت کرد.

همین موضوع انتقاد نیما عالمیان را موجب شد. این بازیکن در آمریکا و درست یک روز پیش از آغاز مسابقات با مطرح کردن انتقاداتی علیه فدراسیون و مسئولانش اینگونه عنوان کرد که اشتباه آنها باعث فرصت سوزی شده است و شانس حضورش در دیدارهای انفرادی گرفته شده است.

همین انتقادات باعث اقدام فدراسیون ایران برای استعلام از فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) شد. مسئولان ITTF در پاسخ به این استعلام که دو روز پیش اعلام شده است، تاکید کرده است که حداکثر سهمیه ایران برای شرکت در دیدارهای انفرادی مسابقات قهرمانی جهان دو سهمیه بود و تحت هیچ شرایطی اجازه حضور بازیکن سوم در این بخش نبوده است.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که پاسخ فدراسیون جهانی به استعلام ایران به صورت مکتوب به نیما عالمیان اعلام شده است.

وی همچنین یادآور شد که فدراسیون ایران بعد از مسجل شدن دو سهمیه انفرادی برای مسابقات جهانی با برگزاری رقابت های انتخابی اقدام به تعیین نفرات شرکت کننده (نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی) در این بخش کرد.

در جریان مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان، نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با واگذاری نتیجه دومین دیدار خود در بخش انفرادی از دور رقابت ها کنار رفتند. در بخش دوبل هم برادران عالمیان در اولین دیدار مقابل ترکیبی از فرانسه متحمل شکست شدند و اینچنین به کار خود پایان دادند.

منبع : مهر