فرهاد ورهرام مستندهای مردم‌شناسی را بررسی می‌کند/ انتشار مسترکلاس

فرهاد ورهرام مستندهای مردم‌شناسی را بررسی می‌کند/ انتشار مسترکلاس

به گزارش مهر به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نسخه تصویری مسترکلاس فرهاد ورهرام با موضوع «کلیاتی درباره مستند مردم‌شناسی» امروز چهارشنبه دوم تیرماه منتشر شد.

فرهاد ورهرام مستندساز، فیلمبردار، محقق، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» مسترکلاس آنلاین برگزار کرد. امروز چهارشنبه دوم تیرماه نسخه تصویری این مستر کلاس برای علاقه‌مندان و فعالان سینمای مستند منتشر می‌شود.

فرهاد ورهرام در این مسترکلاس می‌گوید: «یکی از بهترین اشکال سینمای مستند، درباره مردم‌شناسی و انسان شناسی است. مردم‌شناسان بعد از اینکه دوربین عکاسی اختراع می‌شود، با اتفاق ویژه‌ای مواجه شده و ابزاری برای ثبت عکس‌هایی از آدم‌ها و وقایع پیدا می‌کنند. این اتفاق با اختراع دوربین فیلمبرداری وضعیت بهتری پیدا می‌کند و موجب می‌شود تا آنها به تحلیل‌های بیشتری دست پیدا کنند به صورتی که در سال‌های گذشته از عکس و فیلم برای مردم شناسی استفاده شده است.»

دانشجویان، پژوهشگران، مستندسازان و دوستداران سینمای مستند می‌توانند مسترکلاس فرهاد ورهرام را در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی defc.ir و در بخش پژوهش، کارگاه‌های آموزشی ببینند.