فوتی تصادف های جاده ای آذربایجان شرقی ۴۷ درصد کاهش یافت

فوتی تصادف های جاده ای آذربایجان شرقی ۴۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در جلسه استانی مقابله با کرونا، بر پایش وضعیت سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدارس تاکید کرد و اظهار کرد: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است و فقط کسانی که دارای علائم بیماری هستند، نباید در کلاس حاضر شوند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: مدیران و مسئولان مراکز آموزش عالی و مدارس باید نسبت به وضعیت تهویه مناسب کلاس‌ها، استفاده از ماسک و شرایط بهداشتی خوابگاه‌ها توجه جدی داشته باشند.

خرّم افزود: جزو ۱۰ کشوری هستیم که بالاترین میزان تعطیلی در مدارس و دانشگاه‌ها را در دوران کرونا داشته‌ایم و این امر خسارت‌های زیادی را به وضعیت آموزشی کشور وارد کرده است که باید تلاش کنیم بیش از این افت آموزشی نداشته باشیم.

خرّم گفت: گروه‌های سیار جهت تزریق واکسن در دانشگاه‌ها و مدارس استان همچنین در بین گروه‌های در معرض خطر و اقشاری که دسترسی به مراکز واکسیناسیون ندارند، حضور یابند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش تزریق واکسن به خصوص دُز سوم آن، ادامه داد: تزریق واکسن تأثیر بسیار بالایی در میزان کاهش مرگ و میر و ابتلای به بیماری دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طبق آمار، ۵۱ درصد سفرهای نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته و ۲۰ درصد نیز نسبت به سال ماقبل شیوع کرونا افزایش داشته که تأثیر این سفرها در روند ابتلاء به بیماری در روزهای آتی خود را نشان خواهد داد.

وی گفت: در سفرهای نوروزی امسال با هماهنگی و همکاری و تلاش همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسؤول استان میزان تصادفات در استان حدود ۴۰ درصد و میزان فوتی‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

منبع : مهر