قارداشی: امیدوار به کسب سهمیه جهانی نوشاد عالمیان هستیم

قارداشی: امیدوار به کسب سهمیه جهانی نوشاد عالمیان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز انتخابی قهرمانی جهان در حالی امروز در دوحه به پایان می‌رسد که طی روزهای گذشته در بخش دوبل، ترکیب برادران عالمیان و هدایی و احمدیان صاحب سهمیه حضور در رقابت‌های سال جاری شدند. در بخش انفرادی هم نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان به این سهمیه دست یافتند اما نوشاد عالمیان به خاطر شکست برابر «اویکاوا میزوکی» ژاپنی، کسب سهمیه خود را منوط به رنکینگ جهانی و ارتقا در آن کرد.

البته در چارچوب همین رقابت‌ها امروز نوشاد عالمیان با «هو کیت» از هنگ کنگ که در رده ۱۱۲ جهان قرار دارد، دیدار می‌کند اما اینکه این رقابت‌ها و نتیجه به دست آمده چه تاثیری بر وضعیت نوشاد عالمیان خواهد شد، به صورت دقیق مشخص نیست.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: سیستم کسب سهمیه از مسابقات انتخابی خیلی پیچیده است. برای اولین بار است که این رقابت‌ها برگزار می‌شود و نمی‌توان با اطمینان از شیوه مسابقات و نتایج و تصمیم گیری ها برای آن صحبت کرد.

وی ادامه داد: رقابت امروز نوشاد در شرایطی برگزار می‌شود که نمی‌توان با اطمینان گفت تاثیری در کسب سهمیه او ندارد اما نمی‌توان با قاطعیت هم از تاثیرگذاری آن صحبت کرد. شاید هم نتیجه و امتیاز این دیدار در جهانی شدن نوشاد طی چند روز آینده مشخص شود. اصلاً هیچ قطعیتی وجود ندارد فقط اینکه امیدواریم نوشاد هم کسب سهمیه کند تا بتوانیم با ترکیب کامل در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم. در واقع با توجه به شرایط آمادگی نوشاد نسبت به این مهم امیدواریم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در ادامه از عملکرد دیگر نمایندگان ایران در رقابت‌های کسب سهمیه جهانی ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. بازیکن کره‌ای که نیما با شکست او صاحب سهمیه شد در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ صاحب مدال برنز شده بود. بردی که نیما از آن بازی گرفت ۲۵ امتیاز هم به امتیازهای رنکینگش اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: امین احمدیان مقابل بازیکن سنگاپوری که در رنکینگ جهانی بالاتر از خودش است پیروز شد و سهمیه گرفت. هدایی هم برابر بازیکن عنوان دار عربستانی پیروز شد که نفر اول غرب آسیا به حساب می‌آید و در المپیک توکیو هم حضور داشته است.

قارداشی با یادآوری اینکه در بخش دوبل هم سهمیه کامل از آن تیم اعزامی ایران شد، تاکید کرد: در تنیس روی میز ۴۵ کشور عضو کنفدراسیون قاره‌ای هستند که از این تعداد فقط نمایندگان ۷ کشور موفق به کسب سهمیه برای مسابقات قهرمانی جهان شده‌اند. ایران یکی از این هفت کشور است آن‌هم با سه سهمیه در انفرادی و دو سهمیه در دوبل. خیلی هم امیدواریم نوشاد هم کسب سهمیه کند و با ترکیب کامل و چهارنفره عازم مسابقات شویم. در مجموع رضایت لازم از عملکرد تیم اعزامی رضایت فراهم شده است.