قرعه فوتبال ایران نه سخت است و نه آسان/ جام جهانی میدان خاصی است

قرعه فوتبال ایران نه سخت است و نه آسان/ جام جهانی میدان خاصی است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در این کشور برگزار شد و تیم ملی ایران همراه با انگلستان، امریکا و برنده پلی‌آف اروپا در گروه دوم این مسابقات قرار گرفت تا نسبت به این قرعه اظهار نظرهای متفاوتی صورت گیرد.

رحمان رضایی کارشناس فوتبال و بازیکن اسبق تیم ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این قرعه اظهار داشت: جام جهانی جایی نیست که تیمی دنبال قرعه آسان و راحت باشد. اصلاً در چنین آوردگاهی چیزی با عنوان قرعه راحت نداریم چون هر ۳۲ تیم با تدارکات مناسب به این آوردگاه آمده و حداقل در گروه خود دنبال ارائه بازی‌های مناسب و درخور توجه هستند. اما اگر قرعه ایران را با دیگر تیم‌های آسیایی مقایسه کنیم باید منصفانه گفت قرعه بهتری داریم که اگر دنبال صعود از گروه باشیم، این قرعه می‌تواند به ما کمک کند.

مدافع پیشین تیم ملی ایران در خصوص دیدار با امریکا اظهار داشت: اگر در باد پیروزی بر امریکا در جام جهانی ۹۸ بخوابیم و بخواهیم با این تفکر به دیدار این تیم برویم کلاهمان پس معرکه است. شرایط در فوتبال تغییر کرده و قطعاً امریکا هم امریکای سال ۹۸ نیست و آنها نسبت به آن زمان پیشرفت زیادی در فوتبال کرده‌اند. اما اگر با تدارکات کافی و البته بازی‌های تدارکاتی مناسب به قطر برویم، پیروزی بر همین تیم امریکا نمی‌تواند دور از دسترس باشد.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار با انگلستان اظهار داشت: این دیدار می‌تواند جذاب ترین بازی گروهی ما باشد. از این نظر که تا کنون در دنیای فوتبال با انگلستان بازی نداشته‌ایم. انگلستان از قطب‌های فوتبال دنیاست و همیشه تیمش به عنوان مدعی فتح جام جهانی مطرح بوده و هست. فوتبال را انگلیسی‌ها وارد ایران کردند و شاید به همین دلیل باشد که فوتبال ما از فوتبال این کشور تاثیر گرفته و تا حدودی هم شباهت‌هایی به هم دارند. امیدوارم در این بازی هم اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران بیفتد.

رضایی با تاکید بر اینکه نقش تدارکات خوب و دیدارهای تدارکاتی مناسب و کافی برای تیمی ملی تا رسیدن به جام جهانی بسیار مهم است بیان داشت: نقش فدراسیون در این چند ماه باقی مانده تا جام جهانی بسیار مهم است و آنها باید تیم ملی را مطابق با برنامه‌ای که سرمربی می‌دهد آماده حضور در این رقابت‌ها نمایند. ما تیم ملی خوبی داریم و این نسل را می‌توان به نوعی نسل طلایی فوتبال ایران دانست. با بازیکنانی که در اختیار تیم ملی هست می‌توان انتظارات بالایی از این تیم داشت، منوط به اینکه همانطور که گفتم برنامه‌ریزی مناسب و بازی‌های تدارکاتی خوب برای این تیم در نظر گرفته شود.

قرعه فوتبال ایران نه سخت است و نه آسان/ جام جهانی میدان خاصی است

منبع : مهر