قصه ورود قایق ها به ایران عجیب بود

قصه ورود قایق ها به ایران عجیب بود

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فرزام در حاشیه مراسم رونمایی از قایق های روئینگ خریداری شده از کشور چین در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ورود این قایق ها قصه عجیبی بود به طوری که دو سه سال پروسه خرید آنها به طول انجامید. کارهای نقل و انتقال پول و ارز آن صورت گرفت. در نهایت در زمانی که انتظار داشیم این قایق ها به دست ما برسد ۲ سال بعد از خرید آن و ورودشان به کشور کارهای ترخیص از گمرک به طول انجامید. هر بارکه قرار بود این قایق ها به دست ما برسد به مرحله جدیدی از مشکلات می رسیدیم و ناامید می شدیم. بالاخره تلاش ها صورت گرفت و مشکلات رفع شد تا امروز این قایق ها به تهران برسد.

وی افزود: این قایق ها شامل ۳۵ فروند قایق روئینگ و ۱۴ قایق دو نفره و ۲۰ قایق تک نفره در وزن های مختلف مردان و زنان است که امیدواریم در این آینده نیازهای ملی پوشان ما را مرتفع کنند و امیدواریم در آینده حرکت ما به کمک آنها رو به جلو بوده و تدارکات و آماده سازی های خوبی را برای حضور در مسابقات مختلف با کمک آنها داشته باشیم. قطعا یکی از مهمترین رویدادهایی که قرار است همراه با قایقرانان در آن حاضر شویم بازیهای آسیایی سال آینده خواهد بود.

فرزام پیرامون لغو سفر تیم ملی روئینگ به مسابقات قهرمانی آسیای تایلند نیز گفت: ما ۴ ماه برای حضور در این مسابقات فرصت داشتیم. قرار بود به تمام قایقرانان سخت بگیریم و نحوه اعزام ما حضور تیمی کیفی و مدال آور بود. بچه ها در این مدت توانسته بودند در همان فرصت کم به زمان های تعیین ما برسند و قطعا می توانستند مدال های خوبی بیاورند اما درست نکته منفی آن در آن بود که سه روز مانده به مسابقات قرار شد تیم راهی این دیدارها نشود.

وی افزود: فشار فنی و جسمی زیادی روی بازیکنان بود. دو، سه روز شرایط بدی برای تیم ایجاد شد و قطعا برای این که قایقرانان به شرایط ایده آل خود برگردند زمان می برد. در بدترین محدوده زمانی این سفر لغو گردید تا این ممانعت تنها برای دو تیم ایران و عراق اتفاق افتاد. ما تیم کاملی بودیم و مدعی کسب عنوان قهرمانی در آسیا.

سرمربی تیم روئینگ ایران خاطرنشان کرد: ما از قبل تر می دانستیم که می خواستیم در این رویداد شرکت کنیم و به همین دلیل فشارهای زیادی را روی تمرینات بچه ها آوردیم و شرایط را برای آنها سخت کردیم و نهایتا به علت قوانین کشور میزبان این سفر لغو گردید.

فرزام در پاسخ به این سوال که آیا حضور این قایق ها می تواند مشکلات تمرینات تیم ملی را در آینده حل کند؟ گفت: قطعا با این قایق ها درد و رنج ما مرتفع خواهد شد و با انرژی مضاعفی به تمرینات خود ادامه می دهیم.

وی پیرامون حضور قایقرانان در بازیهای آسیایی سال آینده و اینکه چه قول هایی برای کسب مدال در این بازیها به کمیته ملی المپیک داده اند گفت: ما سهم خوبی از مدال آوری داشته ایم و کار سختی در رویدادهای آینده نخواهیم داشت. روئینگ ایران اعتبار خوبی در آسیا دارد. ما در هر ارنجی که درخواست دادیم با حضورمان در مسابقات موافقت شده است. ما قول مساعد داده ایم که مدال می آوریم اما رنگ آن را مشخص نکرده ایم. تا ۷-۸ ماه آینده باید تیم در اردو باشد و آماده شود بعد از آن در خصوص شرایط فنی قایقرانان و رنگ مدالها می توان توضیح داد.

منبع : مهر