لزوم تبیین قدرت بازدارندگی ایران/جهاد تبیین در جنگ شناختی مهم است

لزوم تبیین قدرت بازدارندگی ایران/جهاد تبیین در جنگ شناختی مهم است

امیر مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: موضوع جهاد تبیین، جزو مباحث دینی و اعتقادی ما است و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیرشان و مناسبت‌هایی که در سال گذشته داشتند به کرّات به آن اشاره داشتند و تحت عناوین مختلف به این موضوع پرداختند و اهمیت آن را برای صاحبان قلم، اندیشمندان و همچنین مسئولین تذکر دادند.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است دشمن ناامید از حوزه جنگ سخت، جنگ‌های نیابتی و جنگ‌های ترکیبی، به حوزه جنگ نرم و جنگ‌های شناختی روی آورده و سرمایه گذاری کلانی در این حوزه کرده است، با توجه به اینکه ابزار رسانه را هم در حوزه ماهواره و هم در حوزه فضای مجازی در اختیار دارد، قصد انحراف افکار عمومی و بهره برداری از این ابزارهای رسانه‌ای را دارد و در حوزه مباحث جنگ شناختی نیز هر سال ترفندها، راهبردها و راهکارهای دشمن سمت و سوی جدیدتری پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: با توجه به اینکه در بیانیه گام دوم، جامعه هدف ما جوانان هستند، جوان‌هایی که آینده میهن اسلامی و تمدن نوین اسلامی را به عهده دارند، در بحث جهاد تبیین با توجه به وضعیتی که دشمن ایجاد کرده، باید تمامی مسئولان، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و هر کسی در هر جایگاهی که هست با استفاده از امکانات، ابزار و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، ان شاالله بتوانیم در این جهاد که به واقع یک جهاد دینی، اعتقادی و یک فریضه و امری مسلم است، شرکت کنیم و آگاه سازی لازم را در فضای غبارآلودی که در رسانه‌ها به وجود آورده‌اند، ایجاد کنیم.

امیر هادیان گفت: امروز دشمن تحریف وقایع و دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، مباحث اعتقادی و فرهنگی غنی شیعه که مهم‌ترین رکن نظام میهن اسلامی ما هست را در دستور کار خود قرار داده، ان‌شاالله بتوانیم با حضور خودمان، نسل جوان را به صورت منطقی از دستاوردهای چهل و سه ساله انقلاب شکوهمند اسلامی آگاه کنیم و مسیر پر فراز و نشیبی که انقلاب طی کرده است را برای نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده، تبیین کنیم.

وی ادامه داد: نگاه بلند مقام معظم رهبری ساخت تمدن نوین اسلامی ست که ایشان نوید آن را داده‌اند و ان‌شاالله به دست توانمند جوانان عزیز این اتفاق رقم بخورد و شاهد آن باشیم.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: جهاد تبیین در بحث و حوزه جنگ شناختی فوق العاده حائز اهمیت است. به طور قطع امروز مهم‌ترین تهدید ما در حوزه تهدیدات جنگ نرم و جنگ شناختی است و دشمن تمام قوای خود را به کار گرفته تا روح، فکر و قلب جامعه را هدف قرار دهد. انشالله همگی به ویژه نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش به عنوان جان بر کفان میهن اسلامی، توفیق پیدا کنیم، ظرفیت‌ها، دستاوردهای انقلاب، توانمندی‌ها و قدرت بازدارندگی مان را به خوبی برای مردم عزیز به ویژه جوان‌ها تبیین کنیم و در سایه این امنیت و اقتدار، جوان‌های ما بتوانند کشور را به سر منزل مقصود برسانند.

منبع : مهر