لیگ برتر والیبال زیرذره‌بین سرمربی تیم ملی/عطایی: همه را می‌بینیم

لیگ برتر والیبال زیرذره‌بین سرمربی تیم ملی/عطایی: همه را می‌بینیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز عطایی درباره استانداردسازی سالن‌های مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: استانداردسازی باید مقطعی در والیبال آغاز می‌شد و خوشحال هستیم که این اتفاق رخ داده و وضعیت سلامت بازیکنان به شکل بهتری پوشش داده می‌شود. در رده باشگاهی بازیکنان از سلامت بهتری برخوردار خواهند بود و در رده ملی هم اردوهای خود را با بازیکنان سالم‌تری آغاز می‌کنیم.

وی افزود: برخی شهرستان‌ها ممکن است سالن مکفی برای برگزاری مسابقه نداشته باشند و این دغدغه برای آن‌ها ایجاد ‌شود که نمی‌توانند این کفپوش را پهن کرده و برای باقی ورزش‌ها استفاده کنند. در واقع این کفپوش نیاز ورزش این شهر را تامین نمی‌کند به همین دلیل فکر میکنم باید فرصتی به برخی از این شهرستان‌ها داده شود اما در مجموع سلامتی ورزشکاران برای فدراسیون اهمیت دارد و ما هم از این که تیم‌ها به شیوه استاندارد شده وارد مسابقات لیگ شوند، استقبال می‌کنیم.

عطایی با تاکید بر این که مسابقات سخت و فشرده‌ای در لیگ برتر خواهند داشت، گفت: شیوه برگزاری تغییری نکرده و بازیکنان تقریبا در همان تیم‌های سابق خود هستند. بازیکنان زیادی از خارج یا ایران به تیم‌ها اضافه نشده‌اند و کیفیت لیگ تغییر آن چنانی نخواهد داشت. امیدوارم تیم‌ها در وضعیت آمادگی جسمانی خوبی باشند و در جریان لیگ به گونه‌ای بازی کنند که برای تیم ملی بتوانیم بازیکنان آماده‌تری را در خدمت داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص انتخاب بازیکنان لژیونر و لیگ برتری برای حضور در تیم ملی بیان کرد: پیگیر عملکرد تمام بازیکنان لژیونر و لیگ‌ها هستیم. لیگ برتر را خودم حضور دارم و از نزدیک بررسی می‌کنم. به دیگر مربیان تیم ملی هم که در حال حاضر در باشگاهی فعالیت ندارند، ماموریت خواهم داد تا با پیگیری تیم‌های حاضر در لیگ‌ها باشند تا بتوانیم بازیکنان تیم‌ها را بهتر رصد کرده و افراد جوان و شکوفا شده را بهتر بررسی کنیم.

وی افزود: درباره لژیونرها هم علاوه بر این که اطلاعاتشان را برایم ارسال می‌کنند، اگر امکان داشته باشد با سفر به کشورهایشان بازی بازیکنانی چون میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، جواد معنوی‌نژاد و… را در تیم‌هایشان خواهم دید.

عطایی با اشاره به آغاز اردوهای تیم ملی پس از برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: قطعا بعد از پایان مسابقات اردوهای تیم ملی برگزار خواهد شد اما باید دید لیگ چه زمانی به پایان می‌رسد چون بحث‌هایی درباره ادامه‌دار کردن لیگ وجود دارد تا بازیکنان از نظر آمادگی در وضعیت مناسب‌تری باشند و این مسابقات نزدیک به رقابت‌های اروپایی به پایان برسد. این موضوع مهمی است که حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت چون باید بازیکنان را در فرآیند مسابقات آماده نگاه داریم و این موضوع به تیم ملی کمک می کند. پایان مسابقات پیش از سال نو و استراحت بازیکنان در وقفه‌ای که تا پایان تعطیلات آغاز سال وجود دارد، خطر آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد و با چهارچوب استانداردهای حرفه‎‌ای خیلی تطابق ندارد. اردویی 25 روزه قبل از شروع مسابقات خواهیم داشت تا وارد مسابقات شویم.

سی ‎و ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه ششم مهرماه آغاز می‌شود تا این رقابت‌ها نسبت به سال قبل 28 روز زودتر آغاز و از فشردگی مسابقات تا حدی کاسته شود.

لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۴ تیم پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، سایپا تهران، راه‌یاب ملل مریوان، شهداب یزد، هورسان رامسر، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، لبنیات هراز آمل، ایفا سرام اردکان، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز خواهد شد.

منبع : مهر