مجلس با محدودیت تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به معلمان مخالفت کرد

مجلس با محدودیت تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به معلمان مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) مجلس شورای اسلامی، با ماده ۷ لایحه رتبه‌بندی معلمان پیرامون تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به فرهنگیان مخالفت و ماده مذکور را از این لایحه حذف کردند.

محمد وحیدی ضمن تشریح پیشنهاد حذف کل ماده ۷ لایحه مذکور، گفت: در محیط دانشگاه کسانی که به رتبه استاد تمام دست پیدا می‌کنند شاید حدود ۵ درصد باشند، اما محدودیتی برای سایرین جهت رسیدن به این رتبه وجود ندارد. تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقای رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد و رتبه‌بندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.

تشکیل هیئت ممیزه نظام رتبه‌بندی معلمان

همچنین در ادامه جلسه، ماده ۸ این لایحه هم به تصویب رسید که مطابق با آن، آیین نامه اجرایی این قانون در خصوص نحوه تشکیل هیئت‌های ممیزه مرکزی، استانی، شهرستانی و منطقه ای، چگونگی تعیین امتیاز معلمان برای رتبه بندی، شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و جزئیات تعیین میزان فوق العاده رتبه‌بندی حسب امتیازات حاصله، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون (به عنوان ناظر) با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بر این اساس، بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی به اتمام رسید.

منبع : مهر