محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال ماندنی شد

محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال ماندنی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا داورزنی که عنوان شده بود از روز اول دیماه به دلیل بازنشستگی نمی تواند به فعالیتش در فدراسیون والیبال ادامه دهد در این مورد گفت: با برگزاری انتخابات فدراسیون در سه سال قبل، دوره حضور بنده در فدراسیون والیبال چهار ساله شد. از طرفی در سازمان امور استخدامی و اداری کشور کمیسیونی داریم که افراد از یک سنی به بعد بازنشسته محسوب می‌شوند. البته آن کمیسیون بیشتر در مورد ماموریت کارکنان دولت در بخش‌های دیگر است. اینکه نگاه دوستان این است که فدراسون‌های ورزشی خارج از حوزه وزارت ورزش و جوانان هستند یا نه هم خود جای سوال دارد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: به هر حال در آن مقطع که در دوره دوم انتخاب شدم قرار بود با دستور رییس جمهور وقت تا پایان دوره چهار ساله در خدمت وزارت ورزش باشم، اما می‌طلبید که این کمیسیون هر ساله این ماموریت را تمدید کند. یک سال را تمدید کردند اما دو سال را تمدید نکرده بودند که در مقطع اخیر با پیگیری‌هایی که انجام شده بود، این اتفاق افتاد.

داورزنی با اشاره به اینکه اراده وزارت ورزش به ویژه وزیر این بود که تا پایان دوره چهار ساله در خدمت فدراسیون والیبال باشم، گفت: همزمان اتفاقات دیگری افتاد و اساسنامه والیبال را مبتنی بر تیپ اساسنامه داخل کشور تنظیم و برای فدراسیون جهانی والیبال فرستادیم. فدراسیون جهانی هم بعد از اصلاحاتی که در رفت و برگشت‌های مختلف انجام داد، این نگاه را داشت که فدراسیون‌های ملی نهادهای مستقل مالی هستند و باید استقلال داشته باشند، به طور کلی نقش دولت باید از بین برود، مجمع عمومی بالاترین مرجع برای تصمیمات این فدراسیون‌ها باشد و چارت المپیک هم رعایت شود. بر همین اساس در مهر ماه گذشته و قبل از اتفاقات اخیر این بحث ها دنبال شد.

رئیس فدراسیون والیبال با اعلام اینکه کارمند وزارت ورزش هستم و تقریبا ۴۲ سال در خدمت ورزش بوده‌ام، به مخالفت کمیسیون امور اداری و استخدامی با ادامه ماموریتش در ورزش اشاره و ادامه داد: دوستان آذر ماه اعلام کردند که کمیسیون مربوطه موافقت نکرده است اما با پیگیری‌هایی که وزیر و معاونان وزاتخانه انجام دادند این مساله تقریبا به جایی رسید که این امکان فراهم شد که تا پایان دوره چهار ساله یعنی آبان ماه سال آینده در خدمت والیبال باشم و دیگر هم نیازی به برگزاری مجمع نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر امکان ادامه فعالیت شما در فدراسیون والیبال فراهم نمی‌شد بحث تعلیق جدی بود، بیان کرد: طبق اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی چند کشور از جمله هندوستان، مالدیو و فیلیپین به همین دلایل مدتی تعلیق شدند. دوست نداریم چنین اتفاقی بیفتد. سه دهه است که زحمت کشیده شده تا والیبال به اینجا برسد. والیبال ما در دنیا و در فدراسیون جهانی جایگاهی پیدا کرده است و اصلا برای کشور ما خوب نیست که وارد چنین بحث‌هایی شود که چرا دولت دخالت کرده است.

محمدرضا داورزنی تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه با وزارت ورزش تعامل خوبی داشتیم. دوستان هم کمک کردند که طبق اساسنامه پیش برویم، حتی بر اساس اساسنامه‌ای که قبلا در کشور تصویب شده بود، تصمیمات باید توسط مجمع عمومی گرفته شود و هر تصمیمی در مورد عزل و نصب و انتخاب رئیس فدراسیون باید در مجمع انجام شود. این یکی از بهترین شیوه‌های کار است.

داورزنی در پایان مورد اقدامات خود برای کسب کرسی ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و آسیا هستم. در نتیجه‌ی تداوم حضور و پیگیری‌هایی که اتفاق افتاده است تعداد زیادی از دوستان ما در کمیته‌های فدراسیون جهانی و آسیا حضور دارند. در گذشته هم این بحث مطرح بود اما در دور بعد قطعا برای AVC کاندیدا می‌شوم و تلاش می‌کنیم تا قدرت AVC را از شرق به غرب آسیا و ایران بیاوریم. رایزنی شرایط خاص خود را دارد و امیدوارم امکانی فراهم شود که ایران هم چند سالی در این حوزه حضور داشته باشد و بتوانیم در جهت توسعه و رشد والیبال کشور و آسیا گام‌هایی را برداریم.