محکومیت جهانی حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

محکومیت جهانی حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز با توجه به شرایط ملتهب در قدس اشغالی، برای دومین روز متوالی، گزارش خود را به روایت ستمی اختصاص داد که رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین تحمیل می‌کند.

تهران تایمز در این باره می‌نویسد: اقدام روز جمعه صهیونیست‌ها مبنی بر هتک حرمت مسجدالاقصی، با محکومیت یک پارچه جامعه بین الملل همراه بود.

در روز جمعه، در حالی که صدها نمازگزار فلسطینی در صلح و آرامش مشغول عبادت در مسجدالاقصی بودند، نیروهای امنیتی رژیم جعلی اسرائیل با حمله به این مکان مقدس، بیش از ۱۵۰ نفر را مجروح کردند.

تشدید عملیات سرکوب در ادامه افزایش تنش‌ها میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه باختری است که با چراغ سبز مقامات تل آویو انجام می‌شود. در همین راستا، گروه حقوق بشری اروپا-مدیترانه ۱۸ مورد شهادت شهروندان فلسطینی در نیمه نخست ماه جاری میلادی را ثبت کرده است که اغلب آنها بعد از اظهارات ۸ آوریل نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد که طی آن به ارتش این رژیم دستور داد تا نبردی خستگی ناپذیر را علیه به ادعای وی تروریست‌ها آغاز کنند.

اما آنچه که در فلسطین اشغالی می‌گذرد به محکومیت جهانی رفتار صهیونیست‌ها منجر شده است.

علاوه بر ایران که در خط مقدم حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین است، بسیاری از کشورهای جنوب آسیا، اعراب و حتی اروپا، این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

در همین راستا، اردن از صهیونیست‌ها خواست تا نیروهای امنیتی خود را از مسجدالاقصی بیرون ببرد. حتی کشورهایی که اخیراً به عادی سازی با رژیم صهیونیستی تن داده‌اند، نیز نتوانستند چشم خود را به روی هتک حرمت این مکان مقدس ببندند که از آن جمله می‌توان به ترکیه اشاره کرد که این روزها روابط با تل آویو را احیا کرده است حال آنکه امارات نیز موضع مشابهی اتخاذ کرد.

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان نیز درباره اعمال خشونت در بیت المقدس ابراز نگرانی کرده‌اند حال آنکه اتحادیه اروپا نیز خواستار توقف فوری خشونت‌ها شد.

منبع : مهر