مدارس خرمشهر تا رسیدن پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون حضوری نمی شود

مدارس خرمشهر تا رسیدن پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون حضوری نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر عمید زاده عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خرمشهر اظهار کرد: ملاک بازگشایی مدارس باید دریافت دو دوز واکسن باشد و میزان جامعه دانش آموزی واکسینه شده به ۷۰ درصد برسد؛ چنانچه شهرستان به ۷۰ درصد رسید آنان که هر دو دوز را تزریق کردند قادر به حضور در کلاس‌های درس می شوند و از ورود آنان که واکسن دریافت نکردند، ممانعت می شود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه وضعیت مدارس خرمشهر را برای حضور دانش آموزان نامناسب خواند و گفت: وضعیت فعلی مدارس در مواردی همچون پس‌زدگی فاضلاب و جمع شدن نخاله‌های ساختمانی و دیگر موارد زیرساخت‌های شهری مناسب نیست که آموزش پرورش باید فهرستی از مدارس مشکل‌دار اعم از مدارس شهری و روستایی تهیه کند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: همه ما محصول آموزش و پرورش هستیم و همه دستگاه‌ها به‌ویژه آبفا، برق، مخابرات و شهرداری که به‌صورت مستقیم با آموزش و پروش در ارتباط هستند باید در همکاری مستمر با این اداره باشد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در رابطه با مشکل تأمین سرویس‌های مدارس روستاهای غرب کارون گفت: ۲ شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان و نفت و گاز اروندان متعهد به تأمین سرویس‌های می شوند و برای جابه‌جایی دانش آموزان اهوازی باید دیگر شرکت‌ها در خارج محدوده خرمشهر در این زمینه اقدام کنند.

عمید زاده بر لزوم اعلام کمبودهای مدارس تأکید کرد و افزود: راه‌های قانونی برای تأمین تجهیزات مدارس به کمترین هزینه وجود دارد که نیاز به رایزنی در سطح استان است.

«عباس پورمند» بخشدار مرکزی خرمشهر نیز به دیگر مشکلات روستاهای غرب کارون اشاره کرد و گفت: در روستاها به‌ویژه روستاهای غرب کارون دارای کمبود شدید تجهیزات مدارس هستند و ساعت حضور معلمان در مدارس غرب کارون به علت حضور دیرهنگام معلمان به کلاس کم است.

«ایرج جلیلیان» رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، میزان واکسیناسیون دانش آموزی را در خرمشهر بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: خرمشهر از نظر واکسیناسیون دانش آموزان در سطحی بالاتر از آبادان و شادگان قرار دارد با این حال آغاز مدارس نیاز به دریافت هر ۲ واکسن در ۷۰ درصد جامعه دارد.

منبع : مهر