مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد

مسبب بزرگترین ناکامی قرن آتزوری بازنشسته شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جامپیرو ونتورا سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا به دوران مربیگری خود پایان داد. ونتورای ۷۳ ساله کسی بود که به خاطر ناکامی‌اش در رساندن ایتالیا به جام جهانی 2018 (اولین ناکامی آتزوری برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان پس از 60 سال) به یکی از منفورترین سرمربیان تاریخ آتزوری تبدیل شد.

ونتورا پس از اخراج از تیم ملی ایتالیا در ماه آگوست سال ۲۰۲۰، هدایت تیم سالرنیتانا که آن زمان در سری B حضور داشت را برعهده گرفت اما در آنجا هم خیلی دوام نیاورد و بعد از 40 بازی اخراج شد.

ونتورا به سایت توتومرکاتووب گفت: من تصمیم گرفته‌ام که دیگر دست از مربیگری بکشم. دیگر نمی‌خواهم به زمین فوتبال فکر کنم. بعد از 37 سال حضور در فوتبال که در آن لحظات خوب و بد فراوانی را تجربه کردم، فکر می‌کنم که دیگر وقتش شده است که بازنشسته شوم. برای روبرتو مانچینی (سرمربی فعلی آتزوری) آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم او ایتالیا را به جام جهانی ببرد و قهرمان شود.

دوران مربیگری ونتورا سال ۱۹۹۴ در تیم ونتزیا آغاز شد و او پس از آن هدایت تیم‌‌هایی مانند کالیاری، سامپدوریا، اودینزه، ناپولی، هلاس ورونا و تورینو را برعهده گرفت. او سال 2016 سکان هدایت تیم ملی ایتالیا را از آنتونیو کونته تحویل گرفت و بعد از ناکامی در رساندن این تیم به جام جهانی اخراج شد.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم