مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود

مشکل صادرات فلفل دلمه ای هرمزگان به زودی رفع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی برومند در خصوص بازدیدش از گلخانه‌های شهرستان رودان با اشاره به اینکه روسیه یکی از مهم‌ترین کشورها در صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در مذاکراتی که با روسیه داشتیم اسناد و مدارک و مستنداتی را ارائه کردیم که ثابت می‌کند محصول فلفل دلمه‌ای ایران نه تنها سالم است بلکه به لحاظ کیفیت از تمامی کشورهای تولید کننده این محصول در دنیا از امتیاز بالاتری برخوردار است.

برومند بیان کرد: ثابت کردیم که این سموم در اتحادیه اروپا استفاده می‌شود و مورد تأیید این اتحادیه است و دوره کارنس در واحدهای کنترل کیفی ما حتماً رعایت و نظارت می‌شود و مشکلی ندارد.

همچنین نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دولت باید هرچه زودتر مشکل گلخانه داران شرق استان را را رفع کند.

حسین رئیسی با اشاره به برگشت محصولات صادراتی از روسیه به کشور بیان کرد: کشور روسیه مدعی است که سمومی که در کشور ما استفاده شده است در کشور روسیه ثبت نشده است.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌ها و اعزام متخصصان به روسیه کیفیت محصولات گلخانه‌ای صادراتی آزمایش و مشخص شد که محصولات از سمموم ممنوعه استفاده نسده است.

رئیسی اضافه کرد: انتظار این است که وزارت جهاد و دولت و وزارت امور خارجه به گونه‌ای عمل کنند که کشاورزان ما با این مشکلات مواجه نشوند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزان ما دسترسی مناسبی به بازارهای هدف ندارند و دولت باید شرایطی را فراهم کند تا کشاورزان بتوانند محصولات خودشان را به بازار منطقه عرضه کنند.

منبع : مهر