«مصطفی الکاظمی» شایسته تمدید دوره نخست وزیری نیست

«مصطفی الکاظمی» شایسته تمدید دوره نخست وزیری نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دجله، «غالب الشابندر» نویسنده و اندیشمند سیاسی عراقی در سخنانی پیرامون تحولات سیاسی این کشور و مسأله انتخاب نخست وزیر جدید، گفت: مصطفی الکاظمی شایسته تمدید دوره نخست وزیری نیست.

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما امیدواریم که مالکی و صدر برای ساختن یک کشور قوی به توافق برسند. جعفر الصدر شایستگی نخست وزیری را ندارد، زیرا او واجد شرایط نبوده و به آرایی که پیش از این او را به پارلمان بُرده بود، وفادار نماند.

چندی پیش «عدی عبدالهادی» عضو ائتلاف «فتح» عراق سخنانی را در خصوص آخرین تحولات سیاسی این کشور مطرح و از عملکرد ائتلاف سه‌گانه متشکل از سران احزاب مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی انتقاد کرد.

عضو ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: متأسفانه تلاش‌هایی از سوی ائتلاف سه گانه برای یکجانبه گرایی و حذف هیئت هماهنگی شیعی از صحنه سیاسی عراق به چشم می‌خورد. پیشتر هم «محمد الصهیود» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص ائتلاف سه گانه (صدر، حلبوسی و بارزانی) مطرح کرد و به انتقاد از آن پرداخت.

وی گفت: ناتوانی ائتلاف سه جانبه در کسب رأی اعتماد نامزد خود برای ریاست جمهوری، تأییدی بر این موضوع است که پروژه آنها به بن بست رسیده است و برای برون رفت از بحران سیاسی چاره‌ای جز نشستن پشت میز مذاکره و دستیابی به تفاهمات وجود ندارد.

منبع : مهر