مقایسه مسیر 3 مدعی قهرمانی سری A تا پایان فصل؛ سخت‌ترین مسیر در انتظار تیم پیشتاز

مقایسه مسیر 3 مدعی قهرمانی سری A تا پایان فصل؛ سخت‌ترین مسیر در انتظار تیم پیشتاز

به  گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج هفته سی‌و‌یکم سری A ایتالیا به گونه‌ای رقم خورد که فشردگی کورس قهرمانی این رقابت‌ها دو چندان شود. در حالی که در لالیگا، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه تیم‌های صدرنشین خودشان را با اختلافی زیاد از تعقیب کنندگان‌شان جدا کرده‌اند، رقابت برای قهرمانی در کالچو هنوز طوری در جریان است که پیش‌بینی برنده نهایی این رقابت‌ عملاً غیرممکن است چرا تفاوت میان سه تیم بالای جدول تنها 4 امتیاز است. به همین بهانه سایت فوتبال ایتالیا نگاهی به مسیری که هر یک از سه مدعی قهرمانی یعنی میلان صدرنشین، ناپولی رده دومی و اینتر رده سومی تا پایان فصل دارند نگاه انداخته و سختی کار آنها برای تصاحب اسکودتو را بررسی کرده است.

میلان که تساوی شب گذشته‌اش در خانه مقابل ناپولی سبب شد حاشیه امنیتش در صدر جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کند، هنوز پیشتاز کورس قهرمانی است و سرنوشت قهرمانی را در دستان خودش نگه داشته است. اگر شاگردان استفانو پیولی بتوانند در 7 هفته باقی مانده از فصل جاری بیشتر از دو تعقیب کننده‌‌شان امتیاز بگیرند برای اولین بار پس از 11 سال موفق به کسب اسکوتو خواهند شد. داستان اما به همین سادگی نیست چرا که نه تنها روسونری نسبت به اینتر و ناپولی تیم کم تجربه‌تری است، بلکه بازی‌های آسانی هم پیش روی این تیم قرار ندارد، البته مزیتی که میلان نسبت به این دو تیم دارد پیروزی مقابل هر دوی آنها در بازی‌های رودررو است.

رقبای میلان ۶۷ امتیازی تا پایان فصل عبارتند از: تورینو (خارج از خانه)، جنوا (خانگی)، لاتزیو (خارج از خانه)، فیورنتینا (خانگی)، هلاس ورونا (خارج از خانه)، آتالانتا (خانگی) و ساسولو (خارج از خانه)

ناپولی ۶۶ امتیازی هم در ۷ هفته آتی با تیم‌های فیورنتینا (خانگی)، رم (خانگی)، امپولی(خارج از خانه)، ، ساسولو (خانگی)، تورینو (خارج از خانه)، جنوا (خانگی) و اسپتزیا (خارج از خانه)

در همین حال رقبای بعدی اینتر ۶۳ امتیازی که یک بازی معوقه دارد عبارتند از: هلاس ورونا (خانگی)، اسپتزیا (خارج از خانه)، رم(خانگی)، بولونیا (بازی معوقه خارج از خانه)، اودینزه (خارج از خانه)، امپولی(خانگی)، کالیاری (خارج از خانه) و سامپدوریا (خانگی)

مقایسه برنامه سه تیم تا پایان فصل نشان می‌دهد که میلان نه تنها تعداد بازی‌های خانگی کمتری نسبت به ناپولی و اینتر دارد بلکه تا پایان فصل رقبای سرسخت‌تری مانند لاتزیو، آتالانتا، فیورنتینا و ساسولو را پیش  رو دارد. در همین حال اینتر روی کاغذ آسان‌ترین مسیر را برای به پایان رساندن فصل دارد، چرا که بزرگترین تیمی که شاگردان اینزاگی باید با آن روبرو شوند رم است که آن بازی هم در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم