موافقت کمیته ملی المپیک با درخواست مسئولان فدراسیون اسکیت

موافقت کمیته ملی المپیک با درخواست مسئولان فدراسیون اسکیت

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک همراه با نصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در ادامه بازدیدهای روز دوشنبه به محل فدراسیون اسکیت رفتند.

مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت در آغاز این دیدار ضمن‌خوش آمد گویی به صالحی امیری و همراهانش گفت: هر جا بودید منشأ خیر و برکت بودید، امیدوارم کماکان حضور داشته باشید.

وی در ادامه با بیان اینکه چهل رشته از رشته‌های زیر مجموع فدراسیون در بازی‌های آسیایی شرکت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که در رشته مدال آور می‌شویم، در مورد رنگ آن نمی‌توانم صحبت کنم چون حریفان هم در حال تمرین هستند اما نسبت به مدال آوری اطمینان دارم.

رئیس فدراسیون اسکیت در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طی مدت زمان ریاستش داشت و درباره اینکه طی این مدت رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار شد، گفت: تا زمان بازی‌های آسیایی اردوهای ممتد خواهیم داشت، در نظر داریم این اردوها به صورت یک‌هفته در میان دنبال شود.

هنرجو همچنین وعده پرداخت حقوق به مربیان را مطرح کرد و اینکه تلاش دارد مسائل انگیزشی را در تیم‌ملی تقویت کند.

وی به برخی مشکلات و کمبودها در رابطه با برگزاری اردوی تیم‌های ملی به خصوص برای اقامت شبانه (خوابگاه) و برنامه‌هایی که برای حل و فصل آنها دارد اشاره کرد.

رئیس فدراسیون اسکیت در ادامه، از برنامه این فدراسیون برای جذب مربی کلمبیایی خبر داد و اینکه قرار است این مربی طی دو هفته به مربیان داخلی آموزش لازم را ارائه بدهند.

حامد محمد هاشم جاسبی خزانه دار فدراسیون هم در این نشست متقاضی افزایش بودجه تخصیصی اسکیت از طرف کمیته ملی المپیک شد. وی در این زمینه گفت: این درخواست را دارم که تفاهم نامه مالی امسال به گونه‌ای منعقد شود که برای سال‌های آتی هم ملاک باشد.

در ادامه این بازدید، صالحی امیری گفت: حضور هنرجو در مسیر تحول این رشته یک نقطه عطف است، سال‌ها خاک اسکیت را خورده و می‌تواند به نیازها پاسخ دهند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه اسکیت رشته جذابی به ویژه برای بانوان است، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های دیگر رشته‌ها در اسکیت نیست، فعالیت این رشته هزینه زیادی هم نمی‌خواهد، باید تلاش کرد ولت سرمایه گذاری، جامعه آماری را از ۳ هزار نفر به رقم قابل توجهی رساند. به ویژه در بخش بانوان باید توجه و سرمایه گذاری زیاد باشد.

صالحی امیری تاکید کرد: قطعاً بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو، چهره جدیدی از اسکیت خواهیم دید.

وی همچنین به درخواست مطرح برای افزایش نمایندگان اسکیت در بازی‌های آسیایی پاسخ مثبت داد و گفت: ۲ ورزشکار به ترکیب ۶ نفره ای که بیش از این برای اعزام مصوب شده بود، اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد بودجه فدراسیون اسکیت کلت: تا پایان فروردین ماه بودجه بسته می شود، طی روزهای آینده نمایندگان فدراسیون نشستی با سجادی و فخری داشته باشید تا در این زمینه تصمیم گیری شود. شخصاً به آینده اسکیت امیدوار هستم، قدردان مسئولان گذشته هستیم اما به آینده خوشبینم، آقای هنرجو خیلی جدی کارش را شروع کرده است، فلسفه آمدن ما این است که بگوییم کنار شماییم. حمایت وظیفه ذاتی است، ماهیانه با ستاد فنی ما داشته باشید، هر تصمیمی در این ستاد مصوب شود، انجام می‌دهیم.

منبع : مهر