نادال: برایم افتخار بزرگی است که الهام‌بخش مشکات‌الزهرا بوده‌ام/ داستان صفی شگفت‌انگیز است

نادال: برایم افتخار بزرگی است که الهام‌بخش مشکات‌الزهرا بوده‌ام/ داستان صفی شگفت‌انگیز است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مشکات‌الزهرا صفی 17 ساله که به عنوان اولین ایرانی موفق شد به مسابقات گرنداسلم راه پیدا کند و به عنوان اولین تنیسور ایرانی در این رقابت‌ها طعم پیروزی را بچشد، با یک پیروزی و یک شکست در بخش انفرادی به کار خود در گرنداسلم استرالیا پایان داد. او در حاشیه این تورنمنت معتبر با رافائل نادال مرد شماره «5» تنیس جهان دیداری داشت، کسی که الگو و الهام‌بخش او برای حضور در این رشته ورزشی بود.

نادال که با شکست رقبایش راهی مرحله نیمه‌نهایی گرنداسلم استرالیا شده، در پیامی صوتی که برای نشریه «The National» امارات ارسال کرده، درباره دیداری که در حاشیه این رقابت‌ها با پدیده ایرانی مسابقات داشت، گفت: در راهروی منتهی به زمین بازی بودم که یکی از مسئولان برگزاری مسابقات من را به مشکات‌الزهرا صفی معرفی کرد و کمی تاریخچه او در این رشته ورزشی را برایم توضیح داد. برای من لذت‌بخش بود که درباره او بیشتر بدانم، فکر می‌کنم داستان او شگفت‌انگیز است. دیدن بازیکنانی از نقاط مختلف جهان بسیار خاص است، به خصوص نقاطی از جهان که از نظر تاریخی هرگز بازیکنانی در این تورنمنت نداشته‌اند.

تینسور سرشناس اسپانیایی که تاکنون ۲۰ بار قهرمان گرنداسلم شده، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: فکر می‌کنم دیدن بازیکنی از ایران که اکنون در رده سنی جوانان است و یک مسابقه را هم در این تورنمنت برده است، فوق‌العاده است. این یک داستان عالی است و واقعاً از ملاقات با او لذت بردم. یکی از زیباترین چیزها این است که ورزش می‌تواند زندگی مردم را تغییر دهد و هر بار که ورزش ما به نقاط بیشتری می‌رسد، جهانی‌تر می‌شود و داستان‌هایی مانند داستان مشکات‌الزهرا صفی می‌گویند که ما در راه درستی برای ادامه ترویج ورزش خود در هر نقطه از جهان هستیم.

وی همچنین درباره اینکه پدیده تنیس ایران گفته با دیدن بازی نادال از تلویزیون به تنیس علاقه‌مند شده و از همانجا رؤیای حضور در سطح حرفه‌ای این ورزش را در سر پرورانده، اظهار داشت: این برای من خاص است. اگر بتوانم الهام‌بخش کسی باشم و بتوانم به آنها کمک کنم تا تصمیمات مثبت بگیرند، این چیزی است که به آن بسیار افتخار می‌کنم. در این مورد خاص، اگر این به مشکات‌الزهرا صفی کمک کرد تا بتواند تنیس بازی کند و اکنون در جایگاهی است که قرار دارد، برای من افتخار بزرگی است و برای این بسیار خوشحالم.

صفی پس از کسب چندین عناوین قهرمانی و‌ نایب قهرمانی در تورهای جهانی تنیس، با رسیدن به جایگاه 74 دنیا به عنوان نخستین جوان ایرانی پا به مسابقات گرند اسلم استرالیا گذاشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم