نباید از کاراته روز دنیا عقب بمانیم/ ‏در‬ انتخابی شرکت می‌کنم

نباید از کاراته روز دنیا عقب بمانیم/ ‏در‬ انتخابی شرکت می‌کنم

ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی کاراته با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: کاراته ایران بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان را پیش رو دارد که هر کدام از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل باید با برنامه پیش برویم. فدراسیون کاراته باید شرایط حضور کاراته کاها در رقابتهای «کاراته وان» و تورنمنت‌های معتبر را فراهم کند چرا که غیبت در این رویدادهای مهم به کاراته ایران لطمه می‌زند که فاصله گرفتن از کاراته دنیا و پایین آمدن رنکینگ‌ها تنها نمونه‌ای از آن است.

وی ادامه داد: کاراته کاها برای موفقیت در مسابقات رسمی باید در رقابتهای معتبری چون کاراته وان حضور داشته باشند. این مسابقات علاوه بر آنکه باعث می‌شود از نقاط ضعف و قوت خود مطلع شویم، شناخت از آخرین وضعیت فنی رقبا و همچنین شناخت داوران را نیز در پی دارد. این بحث دوم شاید خیلی فوق العاده مهم باشد. مجموع این عوامل یعنی حرکت همگام با سطح اول کاراته دنیا که نتیجه آن در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان مشخص می‌شود.

سرگروه تیم ملی کاراته در مورد آخرین وضعیت خود گفت: بعد از پایان رقابتهای لیگ برای رفع آسیب دیدگی اقدام کرده و کارهای بدنسازی و فیزیوتراپی را پیگیری می‌کردم. از ابتدای سال جدید نیز تمرینات کاراته را به آن اضافه کرده‌ام و خدا را شکر مشکل آسیب دیدگی نزدیک به ۸۰ درصد بهبود یافته است. ذهنم آماده است و با شرایط کنار آماده‌ام. مسیر را ادامه می‌دهم و برای رسیدن به اهدافم تلاش و مبارزه می‌کنم. مابقی هرچه خواست خدا باشد، می‌شود و راضی هستم.

پورشیب به مسابقات انتخابی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: همیشه تابع تصمیم کادر فنی هستم. این بار هم مثل گذشته در مسابقات انتخابی حضور خواهم داشت. برای این منظور نیز تمرینات خود را با برنامه پیگیری می‌کنم. ان شاءالله بهترینها به اردوی تیم ملی راه پیدا کنند و من هم بتوانم از این آزمون سربلند بیرون بیایم.

وی در پایان گفت: سال سختی و پرترافیکی را پیش رو داریم و من هم برای خودم اهدافی را طراحی کرده که سخت تلاش می‌کنم به آن برسم.