نتانیاهو بازیچه «بن گویر» است و اسرائیل را به نابودی می کشاند

نتانیاهو بازیچه «بن گویر» است و اسرائیل را به نابودی می کشاند

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، صبح سه‌شنبه، ۳ ژانویه با حمایت نیروهای پلیس این رژیم، حریم مسجد الاقصی را نقض کرد. بن گویر از شخصیت‌های راست افراطی در کابینه نتانیاهوست که بسیاری از مقامات اشغالگران و آمریکایی نسبت به تأثیر او بر تشدید بحران در اراضی فلسطینی هشدار داده‌اند.

به نظر می‌رسد بن گویر، مصمم است تا انتفاضه‌ای به نام خود در فلسطین اشغالی شعله ور کند و تا زمانی که رژیم خود و تمامی صهیونیست‌ها را به ماجراجویی خطرناک نکشاند، آرام نخواهد گرفت.

این همان چیزی است که «زوی بارل»، نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآرتص، می‌بیند و هشدار می‌دهد که بن گویر مسئول سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین و قرار دادن «اسرائیل» در مسیر تنش با کشورهای عربی و حتی اروپا و ایالات متحده خواهد بود.

بارل افزود که رئیس جدید امنیت اسرائیل، همان کسی است که باعث انتفاضه ماه مه ۲۰۲۱ در شهرهای خط سبز شد و منجر به موجی از خشونت در مناطق و شهرهایی شد که اعراب و یهودیان در کنار هم زندگی می‌کنند.

نویسنده بر این باور است که حوادث اخیر اسرائیل نشان داد که از نظر بن گویر نخست وزیر اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» فقط یک دست نشانده است.

وی افزود که وزیر جدید امنیت همان کسی است که از این پس سیاست خارجی اسرائیل را تعیین می‌کند. او همچنین، اولویت‌های ارتش را در مورد جبهه‌ای که در کرانه باختری و غزه تشدید خواهد شد، تعیین خواهد کرد.

نویسنده روزنامه هاآرتص افزود: ممکن است نتانیاهو در سفر رسمی خود به امارات و سپس دیدار دوستش عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در خط مقدم باشد، اما در واقع این بن گویر است که دستور کار را به نتانیاهو دیکته می‌کند.

نویسنده در پایان تحلیل خود با بیان این که نتانیاهو دوره جدید نخست‌وزیری خود را با تقلب و فریب آغاز کرد، نوشت: نتانیاهو با این رفتارهای افراطی، جان نظامیان و غیرنظامیان اسرائیلی و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

منابع فلسطینی یورش اخیر بن گویر به مسجد الاقصی را اقدامی بی پروا و گستاخانه دانستند که نشان دهنده دروغ‌های کابینه فعلی به ریاست نتانیاهو و پلیس و ارتش رژیم اشغالگر است.