نجات جان ۸۲ نفر در ماموریت های ساحلی هلال احمر

نجات جان ۸۲ نفر در ماموریت های ساحلی هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن قوسیان مقدم، در خصوص حوادث نیمه نخست سال جاری و امدادرسانی جمعیت هلال احمر به شهروندان حادثه دیده گفت: در ماه نخست سال جاری مجموعاً جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ۱۵ هزار و ۵۳۶ مأموریت انجام داد که ۲.۶ درصد در حوزه حوادث ساحلی و دریایی و ۲.۸ درصد مربوط به امدادرسانی در حوزه حوادث جوی بوده است.

وی افزود: در همین راستا به ۲۱ هزار و ۸۵۰ نفر از شهروندان آسیب دیده از سوانح جوی امدادرسانی شد که در قالب ۳۷۴ مأموریت امداد و نجات صورت گرفت. در این مأموریت‌ها به ۲ هزار و ۲۳۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد. عملیات‌های حوزه سوانح جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۳.۶ درصدی همراه شده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، بیشترین مأموریت‌های امدادی در حوزه حوادث جوی در استان هرمزگان انجام شد که منجر به امدادرسانی به ۵ هزار و ۱۸۷ نفر شد. پس از هرمزگان، بیشترین مأموریت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و کرمان انجام شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر به حوادث ساحلی و دریایی گفت: ۳۴۵ مأموریت در ۶ ماه نخست امسال در سواحل و رودخانه‌های کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه با کاهش ۳ درصدی همراه شده است. در این مأموریت‌ها جان ۸۲ نفر نجات داده شد و ۳۸ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی توضیح داد: استان مازندران ۱۸.۲ درصد از کل مأموریت‌های ساحلی را به خود اختصاص داد و در رتبه نخست کشور قرار گرفت. پس از استان مازندران، استان‌های گیلان و خوزستان قرار دارند که به ترتیب ۱۳.۳ و ۷.۲ درصد از کل مأموریت‌های ساحلی کشور را به خود اختصاص داده اند.

قوسیان مقدم در پایان با اشاره به این که در آستانه آغاز فصل سرما در کشور قرار گرفته ایم، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همچون سنوات گذشته در آمادگی کامل به سر می‌برد تا در سوانح جوی احتمالی با تمام توان به مردم خدمت رسانی کند و در این عرصه از تمامی نیروهای امدادی استفاده خواهد شد تا فصل سرما بدون تبعات پشت سر گذاشته شود.

منبع : مهر