نجات ۳۴۹ نفر در ماموریت‌های آبی هلال‌احمر

نجات ۳۴۹ نفر در ماموریت‌های آبی هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به مأموریت‌های امداد و نجات در محیط‌های آبی کشور از تاریخ یکم خرداد لغایت ۷ شهریور گفت: کل مأموریت‌های انجام شده در این بازه زمانی ۳۰۷ مورد در ۲۶ استان کشور بوده است که استان مازندران بواسطه حوادثی که در آن رخ داده، ۱۳۷ مأموریت نجات در آن انجام شده است.

وی افزود: پس از استان مازندران، بیشترین حوادث آبی در استان‌های گیلان و آذربایجان غربی رخ داده که هلال احمر در این استان‌ها به ترتیب ۵۰ و ۲۲ مأموریت نجات انجام داده و در مجموع در سراسر کشور ۳۴۹ نفر را از مرگ نجات داده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۱۲۳ نفر از نجات داده شدگان نیز برای درمان تخصصی توسط ناوگان زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. متأسفانه در این بازه زمانی ۱۵۵ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

ولی پور با اشاره به جزئیات عملیات‌های امدادرسانی گفت: در تابستان امسال ۱۷۲۳ نیروی عملیاتی در قالب ۴۷۳ تیم در مناطق ساحلی کشور مستقر بودن تا به شهروندان خدمت رسانی کنند و بر همین اساس ۱۷۴ مأموریت در مناطق دریایی، ۸۰ مأموریت در بستر رودخانه‌ها، ۲۹ مأموریت در مناطق نزدیک به سد و ۲۴ مأموریت در سایر مناطق آبی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان در تمامی عرصه‌ها است و حضور فعال نیروهای هلال احمر در کنار محیط‌های آبی نیز بر همین اساس ادامه پیدا می‌کند.

منبع : مهر