نصیری: در امور فنی دخالت می‌کنند/ بودجه ما کجا هزینه می‌شود؟

نصیری: در امور فنی دخالت می‌کنند/ بودجه ما کجا هزینه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو که عصر امروز در یک نشست خبری شرکت کرده بود، با اعلام این خبر عنوان داشت: انجمن کیک بوکسینگ واکو عضو نهادهای رسمی بین المللی از جمله «گایسف» می‌باشد و تنها مرجع قانونی «کیک بوکسینگ» در ایران است که سال‌ها قبل پس از احذ مجوزهای لازم به صورت قانونی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه آقایان نه تنها حمایت نمی‌کنند، در مباحث داخلی و فنی ما نیز دخالت می‌کنند، به همین دلیل به صورت رسمی از همکاری با فدراسیون انجمن‌های ورزشی انصراف می‌دهیم و چون گذشته به صورت مستقل فعالیت می‌کنیم.

انجمن کیک بوکسینگ سال‌ها است که مشکلات زیادی دارد. ما تنها انجمنی هستیم که در مسابقات بین‌المللی تحت حمایت کمیته ملی المپیک آسیا هستیم. طی این سال‌ها نیز تلاش زیادی کردیم تا به مسئولان اطلاع‌رسانی کنیم که جایگاه این انجمن کجاست. فدراسیون انجمن‌های ورزشی یک بنگاه تجاری شده است. از زمانی که ریاست این فدراسیون برعهده حضرتی بود، درب این فدراسیون باید بسته می‌شد، سالهاست هر کسی می‌خواست در انتخابات‌های مختلف رأی بیاورد، از این فدراسیون سوءاستفاده می‌کرد. به نظرم این فدراسیون باید تعطیل شود.

نصیری با انتقاد از تعدد سبک‌های مرتبط با کیک بوکسینگ اظهار داشت: مگر می‌شود یک رشته را با یک پسوند یا پیشوند تغییر داد؟ چرا باید در فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی سبک‌های متعدد کیک بوکسینگ فعال است؟ متولی اصلی کیک بوکسینگ در ایران انجمن ماست. در دنیا هم این رشته را به اسم ما می‌شناسند، همان طور که در دنیا فدراسیون کاراته، جودو، تکواندو، بوکس و… داریم و دیگر هیچ فدراسیونی موازی با این فدراسیون‌ها نداریم، کیک بوکسینگ واکو هم دقیقاً به همین شکل است. هیچ متولی دیگری ندارد. انجمن ما هم در ۶ رشته مبارزه‌ای علاقمندان فعالیت می‌کنند. سه رشته آن مبارزه‌ای است و در رینگ ورزشکاران فعالیت می‌کنند، فول کنتاکت، لوکیک و کی‌وان و سه رشته پوینت، لایت کنتاکت و کیک لایت که روی تاتامی انجام می‌شود. رشته دیگری هم داریم به نام موزیکال فرم، به غیر از این ما هیچ رشته دیگری تحت عنوان کیک بوکسینگ نداریم.

نصیری: در امور فنی دخالت می کنند/ بودجه ما کجا هزینه می شود؟

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو افزود: قرار است در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند، ولی بودجه آمادگی تیم به فدراسیون فوق تعلق می‌گیرد که در اختیار ما قرار نمی‌دهند. آیا کسی هست جواب ما را بدهد که در این چند ساله بودجه کیک بوکسینگ کجا هزینه شده است؟ چرا که ریالی برای ما هزینه نشده است؟ کمیته ملی المپیک بودجه ما را به حساب فدراسیون انجمن‌های ورزشی واریز می‌کرد و گرفتن و هزینه کردن این بودجه مصیبتی بزرگ بود و اصلاً مشخص نمی‌شد این پول کجا خرج می‌شود، اما حالا دیگر این طور نخواهد بود. هر پولی که کمیته ملی المپیک به فدراسیون بابت ما می‌داد، حالا آن سهم انجمن باید به خود انجمن تعلق بگیرد. بودجه که حق قهرمانان و مربیان این رشته است مشحص نشد که کجا هزینه کردند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کنفدراسیون آسیا نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ارسال کرده اظهار داشت: در این نامه به مشکلات متعدد اشاره شده و به صراحت اعلام شده که شرایط کیک بوکسینگ را در ایران مشخص کنید. این مشکلات به ما لطمه می‌زند و در صورتی که رفع نشود برای ورزش کشور دردسرساز خواهد شد. چرا در یک دوره با امضا فردی دیگر، تیم ملی از حضور در مسابقات معتبر داخل سالن محروم می‌شود؟ و یا کیک بوکسینگی با یک پسوند تحت عنوان تیم ملی باید در یک مسابقه غیر معتبر شرکت کند. متأسفانه مشکلات فراوان است و مسئولان ورزش کشور باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

منبع : مهر