نماگرهای سبزپوش پشت عینک تکنیکالی

نماگرهای سبزپوش پشت عینک تکنیکالی

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران امروز نماگرهای سبزپوش خود را در حالی با عینک تکنیکالی به نظاره نشست که با وجود تضعیف حجم و ارزش معاملات روزانه سهام اما تحرک خریداران برای جمع آوری سهام بویژه در سهم‌های شاخص ساز بیش از تعداد فروشندگان بود. این در حالی است که در گروه خودرویی‌ها همه چشم‌ها به دو خودروساز جاده مخصوصی و اخبار ارزش‌گذاری سهام بلوکی در “خساپا” دوخته شده است.

شرایط امروز بازار سهام مشابه مسابقه فوتبال شده که با وجود اتمام وقت اضافه اما همچنان معلوم نیست برنده میدان چه زمانی اعلام می‌شود. ادامه این شرایط نه تنها به روندی حوصله بر توأم با بیم و امید افزوده بلکه انتظارات برای رشد تورم خزنده دیگری را به آرامی افزایش داده است.

این در حالی است که برای تأمین مالی شرکت‌های بورسی در زمینه طرح‌های توسعه‌ای به پشتوانه منابع و ابزارهای جدید صنعت مالی به منظور پیش بینی پذیر تر کردن چشم‌انداز سودآوری شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی بیش از پیش نیاز است. ابزارهای جدیدی که بتواند میان بورس و بانک و بیمه در صنعت مالی پیوند خوبی برقرار کرده تا به این ترتیب ضمن اجرای بی دردسر طرح‌های توسعه‌ای و افزایش اشتغال بتواند بازده سرمایه گذاری مناسبی را با هدف هدایت مردم به سمت سرمایه گذاری‌های تولید محور در بر داشته باشد.

به گزارش مهر، در پایان معاملات امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش یک هزار و ۴۹ واحدی در محدوده یک میلیون و۴۴۵ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۲۰۷۵ واحدی عدد ۴۱۰ هزار و ۶۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۵۴۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۵ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲ هزار و ۷۸۰ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۶۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۱۷ هزار و ۵۰۴ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان را در برداشت. در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۸ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۳۱۴ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و۲۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۴۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان معامله شد که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان از این رقم ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی‌ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “وبانک” با ۴۰۵و احد، “حکشتی” با ۳۹۵ واحد و “پارسان” با ۳۴۴ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “فولاد” با ۵۶۳ واحد، “فملی” با ۴۲۵ واحد و “فارس” با ۲۶۰ و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

منبع : مهر