نمی‌توانند برای ۴نفر برنامه‌ریزی کنند/ انتظار سهمیه نداشته باشند

نمی‌توانند برای ۴نفر برنامه‌ریزی کنند/ انتظار سهمیه نداشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تنیس روی میز ایران در حال پیگیری تمرینات خود برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است. این رقابت ها اولین رویداد مورد تایید فدراسیون جهانی است که در آن برای بازی های المپیک ۲۰۲۱ پاریس سهمیه تیمی توزیع می شود.

این مسئله اهمیت رقابت های جهانی که با شیوه ای جدید نسبت به ادوار گذشته برگزار خواهد شد را بیشتر کرده در حالیکه ملی پوش کشورمان تاکید دارد نباید از او و هم تیمی هایش برای نتیجه گیری در چنین میدانی انتظاری وجود داشته باشد.

نیما عالمیان که در ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان قرار داد البته نسبت به نتیجه گیری تیمش بدبین نیست اما می گوید اگر نتیجه ای به دست بیاید نتیجه تلاش و هزینه های خودمان است چون واقعا در حق ما کم کاری شده است.

این ملی پوش تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر به روند آماده سازی تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: از دو هفته پیش تمرینات مان را آغاز کردیم. البته به خاطر تورنمنت کانتندر عمان که من و برادرم و امیرحسین هدایی در آن شرکت داشتیم، چند روزی ترکیب اردونشینان نصف و نیمه شد اما از چهار پنج روز گذشته دوباره با ترکیب کامل پیگیر تمرینات مان شدیم.

وی با یادآوری اینکه اردوی تیم ملی تنیس روی میز در بابل در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: شرایط جوی بابل شبیه به چین (محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان) است، به همین دلیل تمرین در اینجا برای مان بهتر بود. طی این مدت هم تمرینات خوبی داشته ایم. امیداریم تا ۴ مهرماه که زمان اعزام به مسابقات است به شرایط خیلی بهتری دست یابیم.

نمی‌توانند برای ۴نفر برنامه‌ریزی کنند/ انتظار سهمیه نداشته باشند

«شما در قونیه نایب قهرمان بازی های کشورهای اسلامی در بخش انفرادی شدید. فکر می کنید با آمادگی و شرایط آن بازی ها بتوانید در مسابقات قهرمانی جهان هم تاثیرگذار باشید؟ اصلا آمادگی خود شما چقدر است»، عالمیان در پاسخ به این پرسش گفت: برای بازی های کشورهای اسلامی آمادگی صد در صد نداشتم چون چند روز قبل از آغاز مسابقات دچار کرونا شدم طوریکه هم دور شدن از تمرین و هم خودِ این ویروس باعث افت آمادگی ام شد. با این شرایط در قونیه تا فینال و نایب قهرمانی پیش رفتم اما قطعا شرایط برای مسابقات قهرمانی جهان فرق دارد.

وی در این زمینه ادامه داد: سطح مسابقات قهرمانی جهان قابل مقایسه با بازی های کشورهای اسلامی نیست اما باید این مسئله را هم مدنظر داشت که شرایط امروز من هم با یک ماه پیش فرق دارد. امروز آمادگی به نسبت خوبی دارم. با روندی که دارم تا چند روز دیگر به پیک آمادگی می رسم. خودم را می شناسم، وقتی در پیک آمادگی باشم می توانم بازیکنان بزرگی را شکست دهم. تجربه این کار را دارم اگرچه شرایط روز مسابقه هم خیلی تعیین کننده است.

عضو تیم ملی در پاسخ به این پرسش که «شرایط برای کسب سهمیه المپیک را چطور می بینید؟ به خصوص که ایران تاکنون سهمیه تیمی برای المپیک نگرفته و این مهم یکی از اهداف فدراسیون برای بازی های ۲۰۲۴ پاریس است»، گفت: تا آنجا که من می دانم ۸ تیم از مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک می گیرند البته حساب قهرمان قاره ها و میزبان المپیک از این هشت تیم جداست، بنابراین اگر تیمی در میان ۱۲ تیم برتر مسابقات قرار بگیرد می تواند ورودیه بازی های المپیک را بگیرد. نسبت به اینکه ایران هم در این ترکیب قرار بگیرد خوش بینم اما کار خیلی سختی است به خصوص با وضعیت متفاوتی که بازیکن دیگر کشورها نسبت به ما دارند.

عالمیان که در دو دوره بازی های المپیک حضور داشته است در ادامه و در واکنش به رنکینگ جهانی و سقوط ملی پوشان ایران در آن، تصریح کرد: طبیعی است وقتی در مسابقه ای شرکت داشته باشیم با نزول مواجه می شویم آنهم وقتی بازیکنان دیگر کشورها مدام در سفر و حضور در تورنمنت های مختلف هستند و اینگونه به وضعیت امتیازی خود بهبود می بخشند.

وی در این رابطه انتقادی هم از فدراسیون تنیس روی میز داشت و گفت: قطعا اگر ما هم در مسابقات بیشتری شرکت داشته باشیم اوضاع مان در رنکینگ جهانی خیلی بهتر می شود. نوشاد الان در رده ۷۹ قرار داد و این پتانسیل را دارد که آنقدری صعود کند که به طور مستقیم از رنکینگ جهانی کسب سهمیه کند. البته این مستلزم حضور در مسابقات زیاد است اما فدراسیون همکاری نمی کند. می گویند بودجه زیادی ندارند و نمی توانند برای اعزام ها خیلی هزینه کنند.

پینگ پنگ باز ملی پوش کشورمان خاطرنشان کرد: شرایط تنیس روی میز با خیلی از رشته های دیگر فرق دارد. ما از تمرین صرف نتیحه نمی گیریم. باید در مسابقات حضور دائم داشته باشیم تا هم آمادگی مان را ارتقا دهیم، هم کسب تجربه کنیم و هم رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهیم و از بازیکنان دیگر کشورها عقب نمانیم اما واقعا همکاری لازم را از فدراسیون نمی بینیم. برای همین رقابت های کانتندر عمان، فدراسیون فقط پول بلیت را پرداخت کرد و هزینه هتل با خودمان بود.

نمی‌توانند برای ۴نفر برنامه‌ریزی کنند/ انتظار سهمیه نداشته باشند

وی با بیان اینکه بیشتر اوقات برای حضور در مسابقات از جیب هزینه می کنیم، گفت: هر زمان خواسته مان برای حضور در میادین مختلف مطرح کردیم فدراسیون گفت نمی توانیم چون بودجه زیادی نداریم. واقعا این مسئله را درک نمی کنم. یعنی واقعا نمی شود که برای چهار نفر اول تیم ملی برنامه ریزی ویژه شود، هزینه هر اعزام به طور متوسط ۱۵۰ میلیون تومان می شود. یعنی واقعا نمی توانند این هزینه را برای ما داشته باشند؟

عالمیان در پاسخ به این پرسش که «با همه این شرایط بازهم از کسب سهمیه تیمی المپیک در چین با خوش بینی صحبت می کنید؟»، گفت: نمی توانم به طور دقیق بگویم چه اتفاقی می افتد، ما تیم و بازیکنانی خوبی در اختیار داریم اما در حق شان کم کاری شده است. هیچ احدی نباید هیچ انتظاری از ما بابت نتیجه گیری در مسابقات داشته باشد چون آنقدر که باید برای ما هزینه نشده است. اگر هم ما به مراحل بالا صعود کردیم نتیجه زحمت و هزینه خودمان است.

این ملی پوش تنیس روی میز تاکید کرد: البته شرایط فدراسیون و اوضاع مالی ورزش را می دانیم اما به هر حال ما هم نیاز داریم حمایت شویم. بازیکنان تیم ملی شناخته شده هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

عالمیان در پایان در مورد برنامه باشگاهی خود گفت: امسال هم در لیگ فرانسه خواهم بود. قرار بود قبل از مسابقات قهرمانی جهان سفری به فرانسه داشته باشم و چند روزی کنار تیمم باشم اما برنامه به طور کل منتفی شد. بعد از اتمام مسابقات قهرمانی جهان به طور مستقیم از چین به فرانسه می روم تا کارم برای فصل جدید آغاز کنم.

منبع : مهر