نونهالان ایران قهرمان آسیا شدند/ چهار ایرانی در جمع بهترینها

نونهالان ایران قهرمان آسیا شدند/ چهار ایرانی در جمع بهترینها

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از رقابتها که از روز چهارشنبه دوم شهریور ماه با حضور ۲۱۳ تکواندوکار از ۲۵ کشور به میزبانی ویتنام شهر هوشی مینه آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی تیم ملی ایران در هر دو گروه به پایان رسید.

در این رویداد ملی پوشان ایران در مجموع ۲ گروه دختران و پسران با کسب ۱۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز قهرمان رقابت‌های قهرمانی نونهالان آسیا شدند. شیر دختران ایرانی با ۷ طلا، یک نقره و یک برنز عنوان قهرمانی را به دست آوردند. کره جنوبی نایب قهرمان شد و ازبکستان در جای سوم ایستاد.

پسران شایسته ایران نیز ۵ طلا و ۲ نقره روی سکوی اول آسیا ایستادند. قزاقستان عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و ازبکستان هم سوم شد.

در پایان این رویداد، شهره خلج زاده سرمربی گروه دختران و کوروش رجلی سرمربی گروه پسران به عنوان بهترین مربی قاره کهن انتخاب شدند. حنا زرین کمر و امیرمحمد نصیر احمدی که مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویختند به عنوان بهترین بازیکنان انتخاب شدند.

در این رقابت‌ها امیرمحمد نصیر احمدی، محمدحسین تقی پور، امیرعباس قنبرزاده، رادین زینالی، ساسان درزی، زهرا فلاح، فاطمه باقرزاده، ساینا علیپور، پرنیان نوری، دینا بابارحیم، فاطمه اسکندرنیا و حنا زرین کمر مدال طلا گرفتند؛ نیما عبداللهی، روژان گودرزی و ایلیا شهبازی صاحب نقره شدند و باران جمال لیوانی برنز گرفت.

منبع : مهر