هدف کشتی فرنگی موفقیت در المپیک است/ پای چرخه انتخابی ایستاده‌ایم

هدف کشتی فرنگی موفقیت در المپیک است/ پای چرخه انتخابی ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد نتایج تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا و برنامه های آتی این تیم، گفت: خدا را شاکر هستیم به برکت شب های قدر و به مدد مولا علی (ع) کشتی فرنگی ما توانست در کشور قزاقستان با همه اتفاقاتی که به هر شکل به سبب فرصت های میزبانی افتاد، با اختلاف ۳۰ امتیاز قهرمانی را که جایگاه واقعی کشتی فرنگی ما در آسیا است را کسب کنیم.

وی ادامه داد: این قهرمانی در حالی اتفاق افتاد که تیم ما سال گذشته در مغولستان با ۱۵ امتیاز نایب قهرمان شده بود.

رنگرز تصریح کرد: این قهرمانی اتفاقی خوبی بود که آن را تقدیم به محضر مردم عزیز ایران می کنیم و این نوید را به آن ها می دهیم که با لطف و یاری خدا این روند رو به رشد و نتایج خوبی که کشتی فرنگی ما در چند وقت گذشته کسب کرده قطع به یقین در آتی هم ادامه دار خواهد بود و ان شاء اله که تمام تلاشمان معطوف و متوجه این خواهد بود که تیم ملی کشتی فرنگی امسال در سکوی رقابت های جهانی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: چرخه انتخابی تیم ملی بعنوان روند قانونی پوشیدن پیراهن تیم ملی توسط فدراسیون و کادر فنی طراحی و اجرا شد و رقابت های قهرمانی آسیا در مسیر این چرخه و یکی از ایستگاه های مدنظر بود.

وی افزود: رقابت های قزاقستان از این جهت مهم بود که بعنوان یک رقابت رسمی و قاره ای می باید جایگاه کشتی فرنگی ما بعنوان قهرمان بلامنازع آسیا تثبیت می شد. ولیکن آن چیزی که هدفگذاری مجموعه فدراسیون و کادر فنی بوده، کسب بهترین نتایج ممکن در المپیک پاریس است و همه این رقابت ها تا روز المپیک بعنوان دیدارهای تدارکاتی تیم ملی کشتی فرنگی لحاظ و مدنظر قرار خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی با اشاره به اینکه در رقابت های قهرمانی آسیا نیمی از ظرفیت های فنی ما به کار گرفته شد، تصریح کرد: اولا امیدوارم که این نتایج مورد نظر و خاطر مردم عزیز باشد. دوما ۵۰ درصد از ظرفیت های فنی و ملی پوشان ما در ترکیب تیم بودند و تیم جوان شد.

وی ادامه داد: در برخی از اوزان قائل به نتایج چرخه بودیم در حالی که شاید اراداه ما چیز دیگری بود ولیکن الزام ما به احترام خروجی چرخه انتخابی تیم ملی بود و در واقع پای هزینه هایی را که دادیم ایستادیم.

رنگرز گفت: به امید خدا گام هایی که برداشته می شود در مسیر کسب بهترین نتیجه در رقابت های المپیک است و قطعا با تدارکات بسیار خوبی که از سوی فدراسیون تمهید شده است و با تلاش مضاعف کادر فنی و کشتی گیران آینده روشنی برای کشتی فرنگی ایران متصور خواهیم بود و امیدوارم که شاهد اتفاقات خوشایندی در این زمینه باشیم.

وی تأکید کرد: این قهرمانی متعلق به مردم و مربیان سازنده در کل کشور است. مجموعه فدراسیون کشتی هم آن چیزی که سهم و نقش خودش بوده با کسب این عنوان انجام داده و امیدوارم که تیم ملی کشتی آزاد نیز با بهترین نتیجه ممکن به کار خود در این رقابت ها پایان بدهد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه های آتی این تیم اظهار داشت: اولویت اول ما کسب سهمیه المپیک در رقابت های جهانی صربستان است و تلاش می کنیم که نتایج خوبی نیز در این رقابت ها کسب کنیم.

وی افزود: پای چرخه انتخابی ایستاده ایم و اردوهای ما بلافاصه پس از ماه مبارک رمضان، در اردیبهشت ماه آغاز می شود و در ادامه حضور در رقابت های بین المللی جام تختی، و ۲ رقابت بین المللی برون مرزی را پیش رو داریم.

رنگرز تصریح کرد: در ادمه مسیر چرخه کشتی گیران ما باید مورد محک و آزمایش قرار بگیرند، البته به جهت نوع آماده سازی، تمرینات و همچنین پتانسیل و ظرفیت کشتی فرنگی کشور، چرخه ی تیم ملی کشتی فرنگی با چرخه ی تیم ملی کشتی آزاد متفاوت است و امیدوارم که خروجی این چرخه با تلاش و پشتکار کادر فنی و ملی پوشان با توکل بر خدا بتواند به اهداف از پیش تعیین شده در مسابقات پیش رو دست یابد.