هشدار کارشناسان در مورد عواقب پیوستن روسیه به فوتبال آسیا

هشدار کارشناسان در مورد عواقب پیوستن روسیه به فوتبال آسیا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیمیتری واسیلیف درباره بحث داغ این روزهای فوتبال روسیه مبنی بر جدایی از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به شبکه MATCH TV روسیه گفت: برای کناره‌گیری، نه تنها تصمیم فیفا، بلکه هماهنگی با یوفا نیز لازم است. اطلاع‌رسانی می‌کنیم و خارج می‌شویم. ورود دوباره مستلزم رأی دادن است. حتی اگر تصمیم به بازگشت به اروپا داشته باشیم، این واقعیت نیست که 50 درصد به اضافه یک رأی بیاوریم. فرصت‌های مرتبط با یوفا مادام‌العمر بسته خواهد شد. دیوکوف گفت که او به جنجال علاقه‌مند است و در تلاش هستند تا همه استدلال‌ها را بشنوند.

این وکیل ورزش روسیه افزود: من طرفدار این هستم که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان به آسیا رفت. این بی‌احترامی به آسیا یا هر کنفدراسیون دیگری نیست. زمانی که  دوره گذار را ارزیابی می‌کنیم، باید آن را بر اساس چهار معیار  ورزشی، مالی، سیاسی و روانی در نظر بگیریم. فکر می‌کنم همه بگویند که حتی آمریکای جنوبی را نمی‌توان از نظر معیارهای ورزشی با یوفا مقایسه کرد. امور مالی یوفا حتی بدون ما ثروتمندترین کنفدراسیون است و با ما ثروتمندتر خواهد بود. مقوله‌های اخلاقی و عاطفی مهم هستند، من با بسیاری از افرادی که در فوتبال زندگی می‌کنند صحبت کردم. در هیچ کدام از آنها حمایتی برای انتقال روسیه به AFC پیدا نکردم.

دیمیتری واسیلیف در خاتمه اظهار داشت: از جنبه سیاسی باید بپذیریم که حریف اصلی ما یوفا و کشورهای اروپایی هستند. دو پیکربندی وجود دارد؛ ما می‌خواهیم روابط خوبی با آنها داشته باشیم اما اگر بیرون برویم، امکان تعامل را کاملاٌ از دست می‌دهیم. اگر خواهان تقابل باشیم، هیچ چیز را هم نخواهیم بُرد.ما می‌رویم و آنها ما را فراموش می‌کنند.

انتهای پیام/