همزمانی دو رویداد و دغدغه فدراسیون والیبال/ داورزنی چه می‌کند؟

همزمانی دو رویداد و دغدغه فدراسیون والیبال/ داورزنی چه می‌کند؟

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ سال آینده از ۱۹ شهریور تا ۳ مهرماه در حالی برگزار خواهد شد که رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در تاریخ ۴ تا ۲۰ شهریور سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

تداخل دو رویداد مهم، چالش جدی برای فدراسیون والیبال خواهد بود که لزوم داشتن دو تیم ملی را می‌طلبد. برای داشتن این دو تیم فدراسیون باید برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشد تا بتواند به اهدافی که برای خودش تعریف کرده دست پیدا کند.

مدال بازی‌های آسیایی برای والیبال ایران بار فنی و کیفی به دنبال نخواهد داشت و تنها مدال آن به کاروان ایران در بازی‌های آسیایی کمک خواهد کرد اما حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی جهان زمینه تحقق آرمان‌های فدراسیون را مهیا خواهد ساخت.

همزمانی دو رویداد و دغدغه فدراسیون والیبال/ داورزنی چه می‌کند؟

کاری که در دوره گذشته بازی‌های آسیایی احمد ضیایی به دنبال آن بود و تیم “ب” را تشکیل داد تا تیم اصلی راهی مسابقات قهرمان جهان شود و تیم “ب” در بازی‌های آسیایی شرکت کند اما محمدرضا داورزنی، معاون وقت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در اقدامی عجیب در رسانه‌ها خبر حضور تیم اصلی را در بازی‌های آسیایی اعلام کرد!

در نهایت در حالی که اردوهای تیم “ب” زیر نظر سرمربی در حال برگزاری بود لغو و تصمیم بر آن شد تیم اصلی عازم هر دو رویداد شود. تیمی خسته از بازی‌های آسیایی راهی مسابقات جهانی شد تا ایران با ۷ پله سقوط نسبت به دوره گذشته در جایگاه سیزدهمی قرار گیرد.

محمدرضا داورزنی این بار در مقام رئیس فدراسیون با چالش مهمی مواجه است و باید دید این بار چه تصمیمی برای حضور تیم ملی در مسابقات گرفته می‌شود. آیا والیبال ایران واقعاً به دنبال موفقیت در جهان است یا همچنان به دنبال طلای آسیا است؟

محمود افشار دوست در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد گفت: قطعاً باید دو تیم ملی تشکیل شود و فدراسیون نظر نهایی خود را اعلام کند که تیم ملی در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان با چه اهداف و برنامه‌هایی شرکت خواهد کرد. استراتژی سرمربی تیم ملی نیز باید گرفته شود. در نهایت با توجه به هم پوشانی مسابقات و قوانین، تصمیم نهایی هر چه سریع‌تر اعلام شود. هر چه سریع‌تر باید تصمیمات جدی گرفته شود. بهتر است که فدراسیون اهداف، استراتژی و انتظاراتش را در هر مسابقه مشخص کند. باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف صورت گیرد در غیر این صورت والیبال ملی متضرر خواهد شد.

همزمانی دو رویداد و دغدغه فدراسیون والیبال/ داورزنی چه می‌کند؟

اکبر نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تداخل مسابقات بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان گفت: تیم‌های قدرتمند آسیایی برنامه ریزی‌های اصلی خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی انجام می‌دهند. تیمی مانند ژاپن تمایل دارد در مسابقات جهانی، قدرتمند شرکت کند و احتمالاً برای آنها تداخل بازی‌های آسیایی و جهانی مهم نیست چرا که تیم اصلی خود را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام خواهند کرد. والیبال ایران نیز باید چنین نگاهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: زمانی که می‌خواهیم جزو ۴ تیم برتر دنیا باشیم نباید بازی‌های آسیایی برایمان مهمتر از رقابت‌های قهرمانی جهان باشد مگر اینکه فدراسیون همانند گذشته به دنبال توجیه شکست‌های احتمالی در مسابقات قهرمانی جهان باشد و این گونه بخواهد با قهرمانی در بازی‌های آسیایی، آن را نادیده بگیرد. مسابقات آسیایی در دنیا سطح پائینی دارد و قهرمانی در این رقابت‌ها ارزشی ندارد. منطقی است که باید دو تیم ملی با دو سرمربی مجزا تشکیل دهیم.

منبع : مهر