همه سواحل کشور سنددار می شوند

همه سواحل کشور سنددار می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت حقوق بیت المال در سنندج اظهار کرد: دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه شروع شده و از زمان آیت الله رئیسی شروع شده بود و اکنون تداوم دارد.

وی افزود: معاونین قوه قضائیه در ایام ماه مبارک رمضان در ۱۵۶ مسجد تهران در جمع مردم حضور پیدا کردند و همین روند در ۲ هزار مسجد سراسر کشور با حضور مسئولان واحدهای ثبتی انجام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره با صدور سند منطقه آزاد تجاری کیش اعلام کرد: در آینده نزدیک سند مالکیت همه مناطق آزاد صادر می‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: جزایر ۱۴ گانه با برش استان هرمزگان دارای سند شدند و همه رودخانه‌های کشور نیز دارای سند شدند.

وی با اشاره به صدور سند برای دریاچه ارومیه و دریاچه زریوار افزود: در آینده نزدیک همه سواحل کشور نیز دارای سند می‌شوند و باید به سمت تثبیت مالکیت و صدور سند حرکت کنیم.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در حال آشنایی با سیاست‌های تعالی قوه قضائیه هستند لذا باید وضعیت موجود زمین‌های کشاورزی حفظ شده و از خردشدن زمین‌ها جلوگیری شود.

بابایی خاطرنشان کرد: چون اراضی سند ندارند زمینه فساد ایجاد می‌شود و در این راستا بر این باوریم که مدیران و دستگاه‌های اجرایی که در مسیر سنددار شدن اراضی سنگ اندازی کنند با افراد سودجو همراه هستند.

وی افزود: هیچ زمینی نباید بدون هویت باشد و ما باید در کردستان در بافت حاشیه‌ای و روستاها سند صادر کنیم چون با صدور سند در روند مقاوم سازی منازل روستایی تسریع ایجاد می‌شود.

بابایی اظهار کرد: باید رفع مشکل مردم در حوزه املاک و اراضی در اولویت قرار گیرد و معتقدیم استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی خواهد بود.

در پایان این جلسه از سند رسمی دریاچه زریوار مریوان با وسعت ۱۸۰ هکتار رونمایی شد.

منبع : مهر