هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی اعلام کرد

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با افزایش بارش‌های رگباری در خراسان رضوی توجه به تقویت سامانه موثر بر استان انتظار می‌رود از امروز برگسترده و حجم بارش‌های رگباری در استان افزوده شود.

در این اطلاعیه آمده است: این بارش‌های رگباری توام با رعدو برق و بارش تگرگ، وزش شدید باد همراه با آبگرفتگی، ایحاد رواناب و سیلاب در استان به ویژه نیمه شمالی از امروز تا پایان هفته به وقوع می‌پیوندد که با احتمال ایجاد صاعقه در نواحی مرتفع و کوهستانی است.

کاهش محسوس دما فردا در استان به ویژه نیمه شمالی هم پیش بینی شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای یک شنبه و دوشنبه در شهرستان‌ها و مناطق درگز، قوچان، جوین، جغتای، خوشاب، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، چناران، فیروزه، فریمان، نیشابور و مشهد مقدس و دوشنبه تا سه شنبه در درگز، قوچان، کلات نادری، چناران، نیشابور، فیروزه، ارتفاعات دامنه‌های بینالودو هزار مسجد، فریمان، خوشاب، جوین، جغتای، سرخس، صالح آباد و مشهد مقدس روی می‌دهد.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، در روزهای چهارشنبه تا ۵ شنبه درگز و قوچان و ۵ شنبه تا جمعه درگز، قوچان، نواحی غربی کلات، چناران، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجدو بینالود و نیشابور شاهد بیشترین حجم بارش‌ها خواهند بود.

در این اطلاعیه توصیه شده است: شهروندان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت باد را مهیا کنند.

منبع : مهر