هیجان در شهربازی‌های استانبول

هیجان در شهربازی‌های استانبول

پرواز تهران استانبول یکی از پرطرفدارترین‌ها در لیست پروازهای خارجی است. همان‌طور که می‌دانید استانبول یکی از بهترین مکان‌هان‌ها برای تفریحی و سرگرمی است که از آن به‌عنوان قلب و روح ترکیه یاد می‌کنند. جاهای دیدنی استانبول فراوانند و شهربازی‌های آن که دیگر هیچ! اگر عاشق شهربازی و پارک هستید، در این شهر هیچ کمبودی وجود ندارد! پس بیایید شهربازی‌های استانبول را در این متن ببینم و در نهایت در مورد بلیط استانبول به تهران صحبت کنیم.

هیجان را در شهربازی‌های استانبول تجربه کنید

شهربازی رفتن کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و معمولا همه‌ی ما دوست داریم لذت شهربازی رفتن را تجربه کنیم. در شهربازی‌های ترکیه می‌توانید به راحتی انواع وسایل بازی مانند ترن‌های هوایی، سواری‌های مارپیچ، سواری‌های تندرو را سوار شوید و هیجان و لذت را تجربه کنید. شهربازی‌های این شهر زیبا و دیدنی برای کودکان بی‌شمار است ولی بزرگ‌ترها هم می‌توانند حسابی از تفریح در این مجموعه‌ها لذت ببرند.

پارک اسفنبول (ویالند سابق (Isfanbul Park) )

اسفنبول که قبلا با نام ویالند شناخته می‌شد، یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های ترکیه است که در سال ۲۰۱۳ افتاح شد. این مجموعه در منطقه ایوب سلطان و قاضی عثمان پاشا استانبول قرار دارد. در کنار این پارک، یک مرکز خرید و تئاتر هم وجود دارد. امکاناتی مانند برج سقوط آزاد، ترن هوایی، ایکینگ و سرسره آبی در این منطقه وجود دارد.

برای کودکان هم انواع مختلفی از بازی‌ها مانند سافاری، ماشین برقی، اسب‌های چرخان و بسیاری تفریحات دیگر در این شهربازی دیده می‌شود. اسفنبول از جمعه تا دوشنبه میزبان شما خواهد بود.

آدرس: محله ایوب استانبول، پارک اسفنبل

استار پارک (Star park)

این شهربازی پُر از بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان است.استار، سه نوع چرخ و فلک، جاذبه صفر (معلق در فضا)، تله کابین کشتی دزدان دریایی و ماشین‌سواری برای بزرگسالان دارد. بچه‌ها هم می‌توانند از امکاناتی مانند قطارسواری، ماشین سواری و چرخ و فلک استفاده کنند.

آدرس: استانبول منطقه کوچوک چکمه، خیابان هالکالی، محله توفیق بی

پارک ساحلی مالتپه (Maltepe Beach Park and Event Space)

این پارک یکی از جاهای دیدنی شهر استانبول است که ۲۴ ساعته باز است و معمولا همه‌ی افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، از این مکان هم دیدن خواهند کرد. مالتپه مشرف به اقیانوس است و به‌غیر از اینکه می‌توانید در سبزه‌ها و منظره‌ای از اقیانوس آب وقت بگذارنید، می‌توانید با کرایه دوچرخه در امتداد ساحل رکاب بزنید.

هرزمان که بخواهید می‌توانید با خانواده یا دوستانتان از این پارک دیدن کنید و هیچ محدودیت زمانی هم ندارید.

آدرس :جنوب شرقی استانبول، محله مال تپه

پارک کودک فشانه  (Feshane Childrens Amusement Park)

این شهربازی مخصوص کودکان است و کودکان می‌توانند از انواع وسایل بازی متنوع آن استفاده کنند و سرگرم شوند. برای ورود به این پارک و استفاده از وسائل تفریحی آن باید مبلغ ۶۰ لیر پرداخت کنید که البته برای برای کودکان زیر ۱۴ سال، ۴۵ لیر است.

برای بچه‌هایی که زیر ۲ سال هستند، نیازی نیست که پول پرداخت کنید.

آدرس: استانبول، منطقه اروپایی ایوب، محله نیشانجی، خیابان یاوه‌دوت، پلاک ۱

فلوریا لونا پارک  (Florya Lunapark)

تفریحات این پارک هم برای کودکان ست و هم بزرگسالان. اگر می‌خواهید کنار کودکانتان تفریح و هیجان را تجربه کنید، فلوریا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در کنار سرگرمی‌های متنوع، حتی می‌توانید سواحل دریای مرمره را هم تماشا کنید و در امتداد ساحل قدم بزنید.

چرخ‌وفلک‌های هیجان‌انگیز و کارتینگ کودکان از جمله بازی‌های سرگرم کننده در این پارک هستند. حتی می‌توانید برای صرف غذا یا استراحت از کافه و رستوران‌های این شهربازی استفاده کنید.

آدرس: استانبول، قسمت اروپایی، منطقه باکرکوی، محله فلوریا، جنب آکواریوم استانبول

ویاپورت (Viaport)

شهربازی ویاپورت یکی دیگر از شهربازی های استانبول است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان امکانات تفریحی بی‌شماری دارد. در این شهربازی دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده است که در اطراف آن کافه و رستوران‌هایی وجود دارد که بتوانید غذا و چای و باقلوا ترکی بخورید.

همچنین اسب‌سواری با اسب‌های پونی و بزرگ برای کودکان هم در این شهربازی امکان‌پذیر است.

آدرس :بخش آسیایی، نزدیک به فرودگاه صبیحه گوکچن، منطقه پندیک

دلفیناریوم استانبول   (Istanbul Dolphinarium)

این شهربازی با دیگر شهربازی‌های استانبول کمی متفاوت است. اگر عاشق دلفین‌ها هستید و می‌خواهید با دلفین‌های شاد، فوک‌ها، انواع ماهی‌های دریایی و نهنگ‌های عظیم ملاقات کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این منطقه سر بزنید و تجربی خوبی از سفر به استانبول برای خودتان رقم بزنید.

آدرس: منطقه ایوب سلطان، گلدن هورن

پارک شهر بایرام پاشا (Bayrampaşa City Park)

پارک شهر بایرام پاشا یکی از بهترین شهربازی‌های استانبول است که امکانات تفریحی بی‌شماری مانند ترن هوایی، زمین‌های ورزشی بسکتبال، فوتبال، والیبال و تنیس، انواع بازی‌ها برای کودکان، برج پرچم، استخر و آبشار و همچنین مسیرهای دوچرخه و موتورسواری دارد.

حتی اطراف این پارک رستوران و کافه‌هایی وجود دارد که می‌توانید غذا صرف کنید و کمی هم استراحت داشته‌باشید. یک سالن سینمای روباز، سالن آمفی تئاتر، محوطه نمایشگاه و آموزش هنرهای زیبا هم در این مجموعه وجود داد.

آدرس: منطقه بایرام پاشا، خیابان هودوت، محله کوجاتپه

شهربازی ویاسی‌تما پارک (ViaSea Tema Park)

پارک ویاسی به همراه یک پارک موضوعی، سالن بازی، سالن بولینگ و سینما از بهترین شهربازی‌های استانبول است که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. آنچه که این شهربازی را متمایز می‌کند، مجهز بودن آن به تونل زیر آب در استانبول است که در آکواریوم آن بیش از ۱۲هزار موجود دریایی دیده می‌شود.

شما می‌توانید به ماهی‌ها غذا بدهید یا آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. اگر عاشق این کار هستید، این پارک می‌تواند مکان خوبی برای تفریح و سرگمی باشد و تجربه خوبی برای ارتباط با موجودات دریایی داشته‌باشید.

آدرس: قسمت آسیایی، منطقه توزلا، میدان ویا پورت مارینا

در شهربازی‌های استانبول حسابی خوش بگذارنید…

مطمئنا لیست شهربازی‌های استانبول فقط به همین چند مورد ختم نمی‌شود و پارک‌های تفریحی بی‌شماری در این شهر هستند.. شاید وقت نکنید همه‌ی این شهربازی‌ها را سر بزنید، اما حداقل می‌توانید به هرکدام از این شهربازی‌های که خوشتان می‌آید بروید و حسابی خوش بگذرانید.

امیدواریم به‌زودی خودتان به این شهر زیبا سفر کرده و از تک‎تک جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کنید. برای رزرو پرواز تهران استانبول یا حتی بلیط استانبول به تهران می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلیط خود را ثبت کنید.