هیچ کس پاسخگوی حذف استقلال و پرسپولیس نشد/ کیفیت لیگ پایین است

هیچ کس پاسخگوی حذف استقلال و پرسپولیس نشد/ کیفیت لیگ پایین است

غلامرضا فتح‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی تیم استقلال مقابل فجر سپاسی شیراز در هفته پانزدهم لیگ برتر گفت: استقلال در یک بازی خوب مقابل نفت مسجدسلیمان سه گل به حریفش زد و پس از گذشت سال‌ها، نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان رساند. آبی‌ها در روزی که نفت مسجد سلیمان بدون سرمربی بود، از این اتفاق استفاده کرده و با یک بازی برتر، به یک برد خوب دست پیدا کردند. ضمن اینکه استقلال توانست در پایان دور رفت، بهترین رکوردها را در اختیار بگیرد.

وی ادامه داد: استقلال در نیم فصل نخست با بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بدون باخت و کسب بیشترین امتیاز، رکورددار شد. پرسپولیس هم با یک برتری اقتصادی، فجر سپاسی را شکست داد و در رده دوم جدول قرار گرفت. به طور حتم جدال این دو تیم با حریفانشان در دور برگشت دیدنی خواهد بود.

فتح‌آبادی در مورد حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا هم خاطرنشان کرد: سیدبندی لیگ قهرمانان انجام شد و با همه وعده‌وعیدها و دروغ‌هایی که به مردم گفته شد، هیچ‌کدام از این دو تیم در سیدبندی حضور نداشتند. متأسفانه تا همین چند روز پیش هم مسئولان وعده می‌دادند که این مشکل حل خواهد شد و سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند اما امروز آب پاکی روی دست سرخابی‌ها ریخته و وعده‌وعیدهای پوچ آقایان هم مشخص شد. در این اتفاق هیچ‌کس پاسخگوی حذف نبود. همه، تقصیرها را به گردن دیگری انداختند و در پایان کار هم شاهد بودیم که خبری از دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان نیست.

مهاجم پیشین فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: سال‌هاست که فوتبال ما رشد آن‌چنانی ندارد. در گذشته ستاره‌هایی در فوتبال ما بودند که باعث جذابیت بازی‌ها می‌شدند، هواداران با هر حرکتی ذوق‌زده می‌شدند و آنها را مورد تشویق قرار می‌دادند اما مدت‌هاست که این اتفاق در فوتبال ما رخ نمی‌دهد و شاهد بازی‌های زیبا از تیم‌های لیگ برتری نیستیم. علاوه بر این، نیم فصل اول لیگ بیست و یکم پیشرفت آن‌چنانی نداشتیم و شاید به جرأت بتوان گفت کیفیت مسابقات همانند سال‌های گذشته است. با توجه به اینکه فوتبال ما امکانات و شرایط خوبی حتی همانند لیگ‌های عربی هم ندارد، نباید انتظار بالایی داشته باشیم. باید به تیم‌ها امکانات و شرایط لازم را بدهیم تا از آنها انتظار پیشرفت داشته باشیم.

فتح‌آبادی در خصوص دیدار روز دوشنبه آینده استقلال برابر پیکان از مرحله یک هشتم جام‌حذفی گفت: برای رسیدن به قهرمانی کوتاه‌ترین راه، جام‌حذفی است. مجیدی می‌داند که اگر بتواند سه بازی را با موفقیت به پایان برساند، تیمش جام را بالای سر می‌برد البته پیکان حریف راحتی برای استقلال نخواهد بود. آنها هم به دنبال این هستند که بتوانند با حذف استقلال، یک گام به قهرمانی در جام‌حذفی نزدیک شوند. بازیکنان استقلال باید صدرنشینی در لیگ را فراموش کرده و تمام تمرکزشان را برای پیروزی در این بازی بگذارند تا بتوانند به قهرمانی در جام‌حذفی دست پیدا کنند.

منبع : مهر