واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت کرمانشاه در برابر کرونا

واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت کرمانشاه در برابر کرونا

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موج پنجم ویروس کرونا از استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور مانند هرمزگان آغاز شد و به استان‌های مرکزی کشور انتقال یافت و استان‌های غربی همانند استان کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌ها درگیر پیک پنجم کرونا شدند.

وی افزود: به دلیل آنکه استان کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک پنجم کرونا شد، طبیعتاً زمان پایان و خروج نیز دیرتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت چهار شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی در استان کرمانشاه قرار دارند.

شکیبا با اشاره به تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا در استان کرمانشاه، بیان کرد: در اوج قله پیک پنجم کرونا در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۰۰ نفر در بیمارستانها بستری بودند که این تعداد به هم اکنون به ۷۵۰ نفر کاهش یافته که معادل ۵۰ درصد بستری در اوج پیک پنجم است.

وی ادامه داد: پیک پنجم کرونا در استان کرمانشاه رو به پایان است اما سرعت خروج از این پیک بیماری به دلیل عادی انگاری ویروس کرونا، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و سفرها توسط مردم کند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا می‌توان شیوع ویروس کرونا را کنترل کرد و روند واکسیناسیون در استان کرمانشاه مطلوب است.

شکیبا اضافه کرد: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و ۶۷ درصد جمعیت سنین ۱۲ الی ۱۸ سال که عمدتاً دانش آموزان هستند دز نخست را دریافت کرده و طی ۲۸ روز آینده دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

منبع : مهر