واکنش صهیونیست‌ها به درخواست آمریکا برای ارسال«اسپایک» به اوکراین

واکنش صهیونیست‌ها به درخواست آمریکا برای ارسال«اسپایک» به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی فاش کرد که رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا برای ارسال موشک های ضد تانک «اسپایک» به اوکراین را رد کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، ۲ مقام اسراییلی و آمریکایی در این باره گفته اند که اقدام این رژیم در رد درخواست آمریکا در خصوص ارسال موشک های ضد تانک اسپایک به اوکراین به دلیل ترس از کشته شدن سربازان روسی و سپس آسیب روسیه به منافع امنیتی اسرائیل در سوریه به انجام رسیده است.

وبگاه مذکور ادامه داد: چرا این موضوع مهم است؛ وقتی نوبت مقوله جنگ می رسد، مسأله تامین تسلیحات یکی از آخرین اختلافات سیاسی بین ایالات متحده و اسرائیل است. تحت فشار دولت بایدن، اسرائیل سیاست خود را در قبال مسکو تعدیل کرد و به تدریج نسبت به زمانی که روسیه حمله خود را آغاز کرد، موضع طرفدارانه ای را در قبال اوکراین اتخاذ کرد.

به گزارش آکسیوس، اما این رژیم تاکنون تسلیحات پیشرفته ای را به اوکراین ارائه نکرده است.

آکسیوس اضافه کرد که «امیر اشل» مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ۲ هفته پیش برای گفتگو با مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مورد همکاری های امنیتی بین ایالات متحده و اسرائیل از واشنگتن بازدید کرد.

به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، «کالین کال» معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور سیاست، با «امیر اشل» ملاقات کرد و تلاش های دولت بایدن برای وادار کردن متحدان واشنگتن به تامین سلاح به اوکراین را مطرح کرد.

این وبگاه خبری افزود: «کالین کال» معاون وزیر دفاع ایالات متحده از «امیر اشل» پرسید که آیا اسرائیل به آلمان اجازه می دهد تا موشک های ضد تانک اسپایک را به اوکراین منتقل کند. این موشک ها در یک کارخانه متعلق به اسرائیل در آلمان تولید می شوند و تل آویو باید هرگونه انتقال موشک ها به شخص ثالث را تایید کند. به گفته مقامات آگاه از این موضوع، «اشل» این درخواست را رد کرد و به «کال» گفت که اسرائیل فقط تجهیزات نظامی غیرکشنده را به اوکراین عرضه خواهد کرد. یک مقام ارشد اسرائیل نیز در این ارتباط گفت که تل آویو نگران است که سربازان روسی توسط سلاح های ساخت اسرائیل کشته شوند؛ این مسأله می تواند منجر به آسیب رساندن مسکو به منافع امنیتی (رژیم) اسرائیل در سوریه شود.

منبع : مهر