واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض «ساپینتو» و جعلی بودن سند جنجالی

واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض «ساپینتو» و جعلی بودن سند جنجالی

به گزارش خبرنگار مهر، منصور قنبرزاده درباره اینکه چرا با وجود انتخاب به عنوان نایب رئیس دوم فدراسیون، رئیس سازمان لیگ نیست گفت: در اساسنامه فدراسیون، نایب رئیس دوم مسئولیت و وظیفه راهبری کلان را دارد. اختیار داده شده است نایب رئیس دوم یا خودش مسئولیت سازمان لیگ را بپذیرد یا سرپرست بگذارد. بنده خودم نظارت کامل و همه چیز را تحت نظر دارم. اساسنامه سازمان لیگ از یک دهه قبل مشکلاتی داشته است. کارهایی انجام شده و در زمان خودش اطلاع رسانی می‌شود.

وی در خصوص اینکه چرا ورزشگاه باهنر کرمان برای سوپرجام انتخاب شد، تاکید کرد: تصمیم گیری برای انتخاب از اختیارات سازمان لیگ است. باید با نهادهای مختلف هماهنگ کنیم؛ شورای تامین و خیلی جاهای دیگر. در جلسات متعددی که داشتیم با برنامه ریزی و پایش به این جمعبندی رسیدیم که در کرمان برگزار بشود. محدودیت‌هایی داشتیم. فراموش نکنیم سوپرجام تحت عنوان شهید قاسم سلیمانی است و به احترام او باید در زادگاه این شهید برگزار بشود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در واکنش به اعتراض باشگاه استقلال به این انتخاب، اظهار کرد: باشگاه استقلال اعتراضی نداشت.

قنبرزاده در خصوص اینکه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال صراحتاً به انتخاب شهر کرمان اعتراض کرده بود، گفت: طرف حساب ما کادر فنی نیست. طرف ما مدیرعامل استقلال است. مدیر باشگاه تقاضا داشت بازی در تهران برگزار بشود. جلسه‌ای با وزیر ورزش داشتیم ولی به هر دلیل تهران شرایط برگزاری سوپرجام را نداشت.

واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض «ساپینتو» و جعلی بودن سند جنجالی

منصور قنبرزاده

«آیا تغییرات در سازمان لیگ بعد از جام جهانی عملی می‌شود؟» نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: تجاربی از ۴۳ سال سنوات خدمت دارم. اعتقادم این است هر تغییر باید بر اساس مطالعه و شناخت باشد. ما فرایندها را تغییر می‌دهیم. سعی کردیم خرد جمعی را در سازمان لیگ حاکم کنیم.

قنبرزاده درباره زمان برگزاری دربی بعد از پایان جام جهانی هم اظهار کرد: جلسه دیگری با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی خواهیم داشت. تا هفته دوازدهم را با هماهنگی کامل با کی روش جلو بردیم. بر اساس برنامه کی روش و تیم ملی، برنامه مسابقات لیگ را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی که در برنامه «ورزشگاه» حاضر شده بود در پاسخ به این سئوال که آیا کی روش بعد از جام جهانی انگیزه تمدید قرارداد با تیم ملی را دارد؟ خاطرنشان کرد: بستگی به کیفیت کار ما در جام جهانی دارد. اگر نتیجه خوبی بگیریم انگیزه کی روش و فدراسیون بیشتر خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث حضور جواد نکونام در تیم ملی گفت: درباره نکونام دیگر صحبت نمی‌کنم. ممکن است تمرکز تیم ملی به هم بریزد. تا این لحظه توافقی صورت نگرفته است. باشگاه فولاد صراحتاً اعلام کرده و قرارداد حرفه‌ای دارد. این کادر فنی کارش را انجام می‌دهد. کی روش فرد دیگری را هم به جز نکونام تقاضا نداشته است.

قنبرزاده در واکنش به اختلافات سازمان لیگ با باشگاه استقلال بر سر مبلغ تبلیغات محیطی گفت: دیروز با فتح الله زاده مدیرعامل استقلال جلسه مفصلی داشتیم. تلاش می‌کنیم این مشکل با مذاکره حل بشود. اگر به نتیجه نرسیم طبق تکلیف و آنچه که در قرارداد آمده، فرایند دعاوی در داوری است.

«آیا ادعای جعلی بودن سند کارگزار استقلال برای سازمان لیگ صحت داشت؟» وی در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: سند مخدوش بود.

به گفته قنبرزاده، علاوه بر کارگزار، پای باشگاه استقلال هم در این پرونده گیر است.

منبع : مهر