واکنش معاون وزیر به لغو مجمع اسکواش: حذف برعهده برخی نهادهاست!

واکنش معاون وزیر به لغو مجمع اسکواش: حذف برعهده برخی نهادهاست!

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخابات رئیس فدراسیون اسکواش در شرایطی صبح امروز به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که سه نامزد برای ریاست با یکدیگر رقابت داشتند اما قبل از شروع مجمع به امیر عزیزپور اعلام شد که وی رد صلاحیت شده است.

این در حالی است که تا روز گذشته خبری مبنی بر رد صلاحیت سه نامزد دعوت شده به مجمع اعلام نشده بود. همین امر اعتراض این نامزد و بسیاری از روسای هیات ها و اعضای مجمع را به همراه داشت و منجر به لغو مجمع شد.

بعد از آنکه اعلام شد امیر عزیزپور برای حضور در این انتخابات تایید صلاحیت نشده است، وی به نشانه اعتراض دقایقی صحبت کرد و بعد از آن تعداد زیادی از اعضای مجمع از جمله روسای هیات ها به نشان اعتراض محل مجمع را ترک کردند.

محمد پولادگر پس از ترک مجمع توسط امیر عزیزی پور گفت: ترک مجمع توسط او درست نبود، این مساله سبب شد تا مجمع از رسمیت بیفتد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در ادامه تاکید کرد: مجمع ۱۵ روز دیگر برگزار می شود و اگر مجددا به حد نصاب نرسد تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت تایید صلاحیت‌ها با من نیست و تنها بخش مدیریتی‌ آن توسط وزارت ورزش و جوانان انحام می شود، خاطرنشان کرد: امروز برای برگزاری انتخابات آمده بودیم ولی اعضای مجمع این جلسه را ترک کردند و مجمع از اکثریت افتاد، طبق اساسنامه ۱۵ روز دیگر مجمع را برگزار خواهیم کرد.

رئیس مجمع فدراسیون اسکواش با تاکید بر اینکه تاکنون در فدراسیون خودمان این گونه موارد را نداشتیم اما شاید موردی پیش آمده ‌که لحظه آخر چنین تصمیمی گرفته شده است، تصریج کرد: برخورد قانونی با اتفاق امروز نداریم اما حرکت اعضا از نظر اخلاقی درست نبود.

پولادگر در توضیح چگونگی اعلام تایید صلاحیت کاندیداها گفت: مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان باید اجازه حضور کاندیداها را در مجمع بدهد. دو نفر دیگر از کاندیداها هم به دلیل عدم تایید صلاحیت به آنها اجازه حضور در انتخابات داده نشد.

وی با بیان اینکه اتفاق امروز قطعا تاثیری بر سایر مجامع سایر فدراسیون‌ها نخواهد داشت، ادامه داد: نهادهای نظارتی باید در این رابطه و اتفاق امروز پاسخ بدهند، شاید لحظه آخر اتفاقی افتاده و از دست ما خارج است.

معاون وزیر ورزش در پایان گفت: در فرآیند برگزاری و تایید اساسنامه انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و سپس بدمینتون هستیم، البته کار اساسنامه دوچرخه تایید شده و در فرآیند برگزاری انتخابات هستیم.

منبع : مهر