واکنش وزیر ورزش به تاثیر حضور دو معاونش در کمیته ملی پارالمپیک

واکنش وزیر ورزش به تاثیر حضور دو معاونش در کمیته ملی پارالمپیک

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک با تبریک به غفور کارگری که به عنوان رئیس جدید این کمیته انتخاب شد، گفت: از سال‌ها تلاش و مجاهدت خسروی وفا در کمیته ملی پارالمپیک تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم.

وی با اشاره به افتخاراتی که پارالمپیک در سال‌های گذشته کسب کرد، خاطرنشان کرد: این افتخارات حاصل کار یکی دو روز نیست و نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی دارد.

سال بسیار مهمی پیش رو داریم

وزیر ورزش به رویدادهای پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: کار بسیار مهمی در سال آینده در بازی‌های پاراآسیایی داریم، خوشبختانه از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای حضور پرقدرت در این بازی‌ها آغاز شده است. حتی بخش مهمی از خریدهای مربوط به پا را آسیایی‌هایی نیز انجام شده است و باید نکات مربوط به گزینش تیم‌ها و بازیکنان بازی‌های فنی و امور تخصصی پیگیری شود.

امیدوارم بازی‌های آسیایی نقطه عطف ورزش باشد

وی با اشاره به نتیجه انتخابات و افرادی که صاحب کرسی شدند، تصریح کرد: این تیم جدید مدیریتی هم ادامه دهنده افتخارات قبلی خواهند بود. بعد از بازی‌های آسیایی، کارها را ادامه می‌دهیم تا ان‌شاالله با برنامه‌ریزی بهتر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشیم. در ورزش یک سال دو سال زمان زیادی نیست و ان‌شاالله عملکرد بازی‌های آسیایی نقطه عطفی برای ورزش ایران و حضور در المپیک پاریس باشد.

پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد دو معاون

«حضور دو معاون وزارت ورزش در کمیته پارالمپیک می‌تواند به جهت تعاملات بیشتر نقطه قوت باشد اما در عین حال پرمشغله تر شدن آنها را موجب خواهد شد، این موضوع را چطور می‌بینید؟»، این پرسش خبرنگار مهر بود که حمید سجادی در پاسخ به آن گفت: حضور توامان دو معاون وزیر در کمیته ملی پارالمپیک قطعاً سختی و مشغله کاری زیادی برایشان در پی خواهد داشت اما امیدواریم از این شرایط سخت بتوانیم به بهترین نحو و برای رشد ورزش جانبازان و معلولین استفاده کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: قطعاً کارمان سنگین است اما امیدواریم با این حضور کارمان در ارتباط بخش‌های مختلف ورزش آسان‌تر انجام شود و این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم. با طرح سوال شما کاملاً موافقم.

واکنش به گلایه ورزشکاران به خاطر پاداش

وزیر ورزش در ادامه عدم پرداخت پاداش به برخی ورزشکاران جانباز و گلایه انها در این زمینه گفت: وزارت ورزش برای پاداش‌ها آیین نامه دارد، چند روز پیش با حضور معاون ریاست جمهوری جلسه برگزار کردیم و اتفاقات نادری بود که مراسم قدردانی از بانوان ورزشکار با حضور رئیس‌جمهور به صورت مجزا برگزار شد، در این نشست مبلغی بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هدایای بانوان قهرمان کشورمان اهدا شد. قهرمانان المپیک در جدول پاداش‌ها دیده شدند و ما هم طبق قانون به قهرمانان رشته‌های مختلف پاداش پرداخت کردیم.

بحث پاداش فوتبالیست‌ها جداست

سجادی همچنین در مورد پرداخت پاداش به تیم ملی فوتبال تاکید کرد: بحث فوتبال کاملاً جداست چرا که خیلی وقت پیش در مورد تیم ملی فوتبال اعلام شده بود که در صورت صعود به جام‌جهانی پاداشی به آنها تعلق خواهد گرفت و این ربطی به قوانین مربوط به پاداش‌ها ندارد.

عذرخواهی از والیبال نشسته‌ها

وی در واکنش به موضوع مطرح در مورد برخورد وزارت ورزش با قهرمانان والیبال نشسته گفت: دوباره بابت استقبال نه چندان شایسته‌ای که از قهرمانان تیم ملی والیبال نشسته صورت پذیرفت عذرخواهی می‌کنم و به همکارانم هم تذکر دادم که دیگر شاهد چنین فراموشکاری های نباشیم.

برگزاری مراسم تقدیر از قهرمانان

وزیر از برگزاری مراسم تقدیر از قهرمانان تا پایان سال خبر داد و گفت: باید یادآور شوم که پاداش مربوط به المپیک توکیو را یک ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید به ورزشکاران پرداخت کردیم و غریب به ۸۵ میلیارد تومان برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک پرداخت شد.

منبع : مهر