واکنش کیهان به مصاحبه بهروز وثوقی و پیمان معادی

واکنش کیهان به مصاحبه بهروز وثوقی و پیمان معادی

فرارو: روزنامه کیهان به گفت و گوی اخیر بهروز وثوقی بازیگر مشهور پیش از انقلاب و حرف‌های پیمان معادی علیه رییس جمهور فرانسه واکنش نشان داد. 

این روزنامه کیهان با انتخاب تیتر “آمریکا مثل زندان است” نوشت: «بهروز وثوقی در بخش‌هایی از گفت‌وگو با مجله چلچراغ گفت وقتی که آقای خسرو شکیبایی آمد سانفرانسیسکو من بردمش به آلکاتراز. برای اینکه در حقیقت من هم در زندانم حالا در زندان وسیع‌تر. وقتی که آدم در مملکت خودنیست و آن چیزی که خودش دلش می‌خواهد داشته باشد، آن کاری که دوست دارد انجام بدهد و در مملکت خودش نیست، می‌شود زندان دیگر.»

کیهان در ادامه نوشت: “بهروز وثوقی معشوق ‌اشرف پهلوی بود که ماه‌ها پیش از پیروزی انقلاب از ایران خارج شد.” 

به نوشته این روزنامه اصولگرا “جریان نفوذ فرهنگی بسیار تلاش دارد تا وثوقی را به‌عنوان گامی ‌برای احیای فیلمفارسی وارد ایران کند! تنها نکته درخور توجه مصاحبه مجله نزدیک به حزب سکولار و منحله مشارکت، همان اعتراف وثوقی به زندان بودن آمریکاست!” 

روزنامه کیهان همچنین سخنان پیمان معادی درباره امانوئل مکرون را پوشش داده است و این باره بر خلاف همیشه علیه معادی چیزی ننوشته است. 

کیهان نوشت: پیمان معادی در مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی فرانسه، گفت: همه می‌دانیم اسلام بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی در فرانسه است؛ ولی رئیس‌جمهوری فرانسه با نادانی دین اسلام را در همه دنیا دینی در بحران می‌نامد. من فکر می‌کنم هویتی که گشوده نباشد و نتواند گونه‌های دیگر هویت‌ها را بپذیرد هویتی است که دچار بحران شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا درباره بحران پناهندگی حس ناتوانی می‌کند، گفت: نه حس ناتوانی نمی‌کنم؛ بلکه حس عصبانی شدن به من دست می‌دهد. غمگین می‌شوم. حس ناامیدی می‌کنم»

چندی پیش کیهان به تندی از ساخت فیلم جدید معادی انتقاد کرد او را متهم به سفارشی سازی برای جشنواره فیلم برلین کرد.