واکنش ۳ کشور عربی به موضع گیری خطرناک وزیر صهیونیست

واکنش ۳ کشور عربی به موضع گیری خطرناک وزیر صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اظهارات تحریک آمیز یک وزیر صهیونیست درباره محو روستای فلسطینی حواره را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تحریک خطرناک و غیرقبل قبول نسبت به خشونت که در این اظهارات وجود دارد، با تمامی قوانین و منشورها و ارزش‌های اخلاقی منافات دارد و فاقد مسئولیتی است که یک مقام باید از آن برخوردار باشد.

همچنین سنان مجالی سخنگوی وزارت خارجه اردن در این باره گفت: اظهاراتی که به خشونت دعوت می‌کند، بیانگر نقض قوانین بین المللی است. اردن به به تلاش‌های خود برای توقف وخامت اوضاع و ایجاد یک افق سیاسی که فرایند مسالمت آمیز را فعال کند و حل درگیری براساس تشیکیل دو دولت را تحقق بخشد، تلاش می‌کند.

امارات متحده عربی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه عرب اظهارارات نژادپرستانه وزیر دارایی اسرائیل برای نابودی روستای حواره فلسطین را محکوم و همه اقداماتی را که با ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی منافات دارد، رد می‌کند.

در این بیانیه بر لزوم مقابله با گفتمان نفرت و خشونت اهمیت تقویت ارزش‌های تسامح و همزیستی انسانی در چارچوب جلوگیری از تنش و بی ثباتی در منطقه تاکید شده است.

پیشتر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: روستای «حواره» باید از روی زمین محو شود و من فکر می‌کنم دولت اسرائیل باید این کار را انجام دهد.