ورود دادستانی به موضوع ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر

ورود دادستانی به موضوع ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی اطلاع معاون دادستان تهران از ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر، مرتضی تورک معاون امور حقوق عامه صبح امروز به صورت سرزده به محل کشتارگاه مراجعه کرد.

مشاهدات میدانی نشان داد که اعلام گزارش ذبح دام‌های آبستن در این کشتارگاه صحت داشته و تورک معاون دادستان تهران در امور حقوق عامه در این باره گفت: وفق مقررات قانونی، کشتار و ذبح دام آبستن مطلقاً ممنوع است و ذبح دام ماده نیز باید تحت شرایطی خاص با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کوتاهی صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان تهران و همچنین سازمان دامپزشکی، تصریح کرد: در پی برخی ناهماهنگی صورت گرفته میان دو نهاد مورد اشاره، متأسفانه شاهد کشتار روزانه دام ماده و آبستن در کشتارگاه فجر اسلامشهر هستیم.

معاون دادستان تهران بیان داشت: در سایر کشتارگاه‌ها نیز گزارش‌هایی از کشتار و ذبح دام‌های ماده و آبستن واصل شده است که موضوع به صورت فوری در حال بررسی است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: دادستانی وفق صلاحیت قانونی خود به این موضوع ورود کرده است و اقدامات قانونی مقتضی را انجام خواهد داد.

بنابراین گزارش، این بازدید ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.